Saturday 28 October 2017

Träning avdelnings strategisk planlösning


För tränare Vad gör en organisation Träningsplan Strategisk Jeannette Gerzon Organisation och Medarbetarutveckling MIT Human Resources November 2011 För att säkerställa att organisationen serveras på både kort och längre sikt är ett strategiskt tillvägagångssätt för träning viktigt. Träningen självklart varierar i leveransmetoder från e-learning-segment som tagits på nätet, för att leva i klassrumsutbildning, till off-site-program, lärande på jobbet, kohortbaserade webbinars och andra format. Leveransalternativen för leverans samt många andra variabler, vad gör det menar för en organisationensquos strategi för utbildning och lärande att vara strategiskt Grundläggande innebär en strategi en plan att komma från en utgångspunkt till ett visst mål eller uppsättning mål. En strategisk träningsplan skulle innebära att dessa avsedda resultat formuleras och en kombination av flera relaterade aspekter. Dessa inkluderar men är inte begränsade till följande aspekter: Tydligt artikulerade resultat Dessa kan kallas önskade resultat, mål, resultat eller slutstater. För att en plan ska vara strategisk måste avsedda resultat formuleras, beslutas och stödjas. Destinationen ger fokus och med tydlighet om fokus kan en strategi för att nå den utvecklas. Vägledande principer Innan eller kort tid efter processen för att artikulera de önskade resultaten kan det vara till hjälp att avgränsa de ledande principerna som stödjer organisationens inneboende värden. Till exempel, ldquoProviding snabb och effektiv feedback till personal är viktigt för vår organisationrsquos framgång, rdquo kan vara en princip som kan hjälpa till att styra utvecklingen av ett träningsprogram för chefer. På så sätt kan ledarskapsutvecklingsprogram referera till en modell för feedback som används under de olika ledningssessionerna. Articulating de ledande principerna stödjer organisationsvärden och ger vägledning för processen för att nå målen. Påverkan på organisationens mission och verksamhet En träningsplan är strategisk om den fundamentalt understryker och påverkar organisationens verksamhet och uppdrag. Denna bottenlinje kan vara ökad intäkt eller det kan vara andra aspekter som påverkar den grundläggande fokusen för den organisationen. Önskat resultat måste formuleras och gynna organisationens framtida tillstånd. Genom att till exempel säkerställa träning är standardiserad för projektledare, kan projektets tidsramar och deadlines vara mer exakta och uppnåeliga. Senior ledare och ledarskapsdeltagande Både ledande medlemmar och chefer bör vara medvetna, stödjande och engagerade i programplaneringen och erbjudandet. Utan deras engagemang kan personalen dra slutsatsen att träningen inte spelar någon roll för dessa ledande ledare. Med ledande personal och ledningsinsats och närvaro vet personalen att de kan ta sig tid att delta i träningarna och stödjas på jobbet. För att överbrygga klassrummet eller online-inlärningsprogrammen till faktiska behov på jobbet kan rollen för frontlinjeledaren inte underskattas. Om John i avdelning B tar en tvådagars träning på att möta färdigheter, men återvänder till sitt hemkontor och aldrig underlättar ett möte, är träningspersonalanvändningen begränsad. Att överbrygga sambandet mellan det formella och det informella beror på frontlinjemanagen som behöver vara särskilt inblandad. Detta engagemang kan innefatta val av utbildning, innehåll, support på arbetsplatsen, mätning och andra aspekter. Nuvarande tillståndsbedömning De flesta utbildningsprogrammen bör innehålla en behovsbedömning för att bestämma specifika utbildningsbehov. Behovsbedömningar involverar många av de faktorer som nämns ovan och ger strategisk inblick i bokstavligen den ldquowhatrdquo som behövs. Men ibland kan en grupp eller ett område känna till sina behov. Om till exempel om programvara just har uppdaterats kan det vara uppenbart att personalen behöver träning för att kunna använda den. Denna ldquojust-in-timerdquo-utbildning adresserar ett omedelbart behov och är mer taktiskt fokuserat. Ibland levereras just-in-time träning tillsammans med långsiktig planering. Det är just-in-time träning och bedömning behöver inte motsätta varandra. Båda kan vara precis vad som behövs. Ofta undersöks en gapbedömning och förtydligas. En ldquogap-bedömning identifierar klyftan mellan nuvarande tillstånd och futurersquos mål, och sedan kan träning ges för att möta dessa behov. Mäthållbarhet Hur ska träningsresultaten mätas och upprätthållas Även om det är två olika frågor går de hand i hand eftersom det är svårt att säkerställa hållbarhet utan mätning. Olika typer av mätningar och olika avkastningar på resursinvesteringarna för att ta dessa mätningar behöver också noggrant övervägas. Denna resursinvestering inkluderar personal och andra resurser för att utveckla, organisera och genomföra utvalda åtgärder. Det finns många utbildningar tillgängliga på ldquoreturn on investmentrdquo (ROI) och olika beräkningar och processer från vilka avkastningen kan bestämmas. Att utforska dessa val av mätningar och fatta beslut om bästa resursanvändning bidrar till att nå de önskade målen. Med andra ord: om kostnaden för mätning överstiger mätningen, är sådana åtgärder inte strategiska. Samtidigt, utan tydliga åtgärder, kan det vara svårt att upprätthålla träningen och veta om det ger de önskade resultaten. Så det är viktigt att utforska mätalternativen och göra val som fungerar bra för organisationen. Slutanvändarens inmatning Även om det ibland förbises, bidrar slutanvändarens inmatning både i bedömnings - och senare faser till strategisk planering. Detta kan ske genom fokusgrupper, intervjuer, undersökningar eller en kombination av dessa alternativ. Träffar träningsplanen och möter perspektivet hos de mycket människor som kommer att använda det. Om så är fallet är strategiska mål mycket mer sannolikt att nås. Prestationsåtgärder Hur mäts prestationen i organisationen och hur hänför sig det till träningsplanen Om Lee tar en utbildning om att uträtta ett nytt program för sin avdelning, mäts han på hans framgång med det om Lee tar denna träning, men I sin prestationsbedömning är betygsatt på helt andra åtgärder, utbildningen är inte direkt relaterad till hans granskning. För att en organisationrsquos utbildningsplan ska vara strategisk är kopplingen till prestationsbedömningar och åtgärder för att träna kritisk. Om den är kopplad, förbättrar organisationen sin strategiska inriktning, eftersom träningen sedan tillämpas bokstavligen på vad som förväntas hända på jobbet. Det innebär att det är mycket mer troligt att målen kommer att nås. Tidsram Utveckla tidsramen som en del av målet kommer att stödja att nå målen framgångsrikt för organisationen. Tidsramarna varierar. Vissa grupper planerar nu i snabbare tidsramar med tanke på hastigheten och takten i todayrsquos teknik och arbetsplats. Medan vissa tänker när det gäller 1-3 månader sträcker sig andra i 1-3 eller 3-5 år. Att välja utbildningens aktuella tid är också nyckeln till att svara på frågan huruvida lärandet kan tillämpas fullt ut på jobbet. För att lyckas krävs infrastruktur (t. ex. hanteringsstöd) för att säkerställa användbarhet och hållbarhet inom tidsramen enligt plan. Utveckling och planering Vem ska leda dessa insatser vidare och med vilket lag och sponsring Att utse spelarna, inklusive en projektledare, är nyckeln till att nå utbildningsmål. Avgränsa de åtgärder som ska vidtas, schemat och rollerna (vad, när, vem) möjliggör en framgångsrik implementering. En utgångspunkt, tydliga mål och en plan för att nå dessa mål tyder på en strategisk inriktning. För att lyckas är dock implementeringsplanering, tvingande kommunikation och inspirerad undervisning väsentlig. Också nyckeln är delaktighetsnivån för dem som deltar. Strategi kan skapa strukturen för utmärkt undervisning och träning. Det är dock kombinationen av strategi med inspirerad instruktion och dedikerat deltagande som sannolikt verkligen uppfyller resultaten. MIT Learning CenterWestern Australias diversifierande ekonomi och förändrade industrins behov kräver en arbetskraft som är skicklig, mångsidig och konkurrenskraftig. WAs avdelning för utbildning och arbetskraftutveckling grundades 2009 och leder ledande inom utbildning och personalutveckling för att driva ett responsivt, flexibelt och kvalitativt träningssystem för att möta industrins behov och skapa en stark och framgångsrik framtid för vårt samhälle. Vår vision är att alla västerländska australier kan vara en del av en skicklig arbetskraft för att möta statens ekonomiska och samhällsbehov. Vi arbetar nära med industrin, regeringen och samhället i västra Australien för att stödja och underlätta utvecklingsstrategier för utbildnings - och arbetsstyrka som bygger, lockar och behåller en kompetent arbetskraft för nu och in i framtiden. Detta uppnås genom att vi fokuserar på: planering och ledning av regeringens svar på arbetskraftsutvecklingsproblem i västra Australien som ökar västra Australiens arbetskraft genom attraktion, retention, deltagande och kompetenta migrationsstrategier som ger karriärutvecklingstjänster som hjälper enskilda att planera och nå jobb och karriär mål som levererar ett innovativt, flexibelt och lyhörd yrkes - och utbildningssystem och styr avdelningens tjänster och prestationssystem för att de ska vara klientcentrerade, av högsta kvalitet och hanteras på ett öppet, öppet och ansvarsfullt sätt. Årsrapport 20152016 Utbildningsdepartementets årliga rapport 201516 ger västra australiensiska parlamentet och samhället en översikt över våra prestationer mot den strategiska planen 201418. såväl som budgetpapper och andra strategiska dokument. Rapporten ger insyn, ansvarsskyldighet och överensstämmelse med lagstiftning och regeringens politiska krav och beskriver institutionens funktioner, verksamheter och prestationshöjdpunkter med inriktning på tre viktiga prestationsområden: bygga upp arbetskraften som underlättar reformen av yrkesutbildningssektorn och förbättrar tjänster och prestanda. Se hela 2016 årsredovisningsdokumentet Denna rapport har upprättats i enlighet med statens krav och innehåller reviderad bokslut och resultatindikatorer för året som avslutades den 30 juni 2016. Strategisk plan 20142018 Vår strategiska plan fokuserar på fem mål som formulerar visionen och normer som vi strävar efter att uppnå. Se 2014-2018 Strategic Plan-dokumentet Skilling WA Workforce Development Plan Utvecklat i samarbete med industri och myndigheter är Skilling WA en arbetsplan för planering och utveckling av att bygga, locka till och behålla en skicklig arbetskraft. Visa Skilling WA-dokumentet WA State Training Plan 20152018 Statens utbildningsplan 20152018 bidrar till policy - och inköpsriktningen för utbildningssystemet i Västra Australien, och identifierar och rekommenderar utbildningens prioriteringar för staten för att möta den framtida efterfrågan på kvalificerade arbetstagare i Västra Australien. Se WA State Training Plan Dokument Avstämningshandlingsplan 20132015 Vår avstämningshandlingsplan stämmer överens med vår vision att skapa större möjligheter för aboriginals i den västerländska arbetskraften, inklusive vår personal, våra kunder och aboriginska ägda företag. Planen beskriver avdelningarna engagemang och bidrag till försoning. Visa den nuvarande avstämningshandlingsplanen Handikappåtkomst och inkluderingsplan 20172021 Vår nya handikappåtkomst - och inkluderingsplan visar på avdelningenes engagemang för att stödja och hjälpa statens arbetsstyrka och yrkesutbildningssektor att bli mer tillgänglig, särskilt för funktionshindrade. Visa dokumentet Handikappåtkomst och inkluderingsplan Dokumentet för utbildning och arbetskraftsutveckling bygger upp arbetskraften för att möta de ekonomiska och samhällsbehoven i västra Australien. Vi är en dynamisk byrå som leder och arbetar över många områden i västra Australien utbildning och personalutveckling landskap. Vårt arbete kräver engagerad personal bakom kulisserna för att utveckla och driva utbildning och arbetsmiljöutvecklingsinitiativ, strategier och planer som stöder staternas ekonomiska och samhällsbehov. Vår personalstyrka på över 500 personer njuter av utmaningarna och fördelarna med att arbeta i detta varierade och ständigt föränderliga område. Anställningsmöjligheter Om du har erfarenhet eller alltid vill arbeta inom den offentliga sektorns utbildnings - och arbetsmiljöområde, kan utbildningsavdelningen och arbetskraften erbjuda dig en givande och givande karriär. Du kan hålla koll på de positioner som finns tillgängliga på avdelningen vid WA Government jobs board: jobs. wa. gov. au. Entreprenörer och tjänsteleverantörer I enlighet med regeringens riktlinjer använder avdelningen en anbudsförfarande för upphandling av produkter och tjänster, inklusive tilldelade kontrakt. Du kan hitta detaljer om alla aktuella annonserade anbud på TendersWA webbplats. Media och nyheter Media uttalanden som utlämnas av ministern för utbildning och arbetskraft utveckling, Hon Liza Harvey MLA, finns på regeringens nyheter hemsida på news. wa. gov. au. Du kan också söka i samtliga ministeriella mediautgåvor för frågor som rör utbildning och arbetskraftsutveckling genom att använda sökfunktionen på webbplatsen för statsregeringar. För alla mediaförfrågningar, vänligen kontakta avdelningarna Kommunikation och marknadsföring team. För att se våra aktuella och arkiverade nyhetsberättelser, besök vår nya hemsida. Lagstiftningsramar, politik och riktlinjer Utbildningsdepartementet och arbetskraftsutveckling förvaltar statsstatsinvesteringarna i yrkesutbildning och bygger den västerländska arbetskraften för framtiden. Detta arbete utförs över hela sektorn i enlighet med relevant lagstiftning och vår egen policyram som utvecklats genom intressent engagemang och samråd. Lag om lagstadgad utbildning 1996 (yrkeshögskolan) VET-lagen föreskriver hur yrkesutbildningssystemet fungerar i västra Australien. Dess huvudsyfte är att: upprätta ett statligt utbildningssystem för effektiv och effektiv tillhandahållande av yrkesutbildning för att möta industrins omedelbara och framtida behov och samhället förutsätter erkännande av yrkesutbildning, utbildningsleverantörer, kvalifikationer och färdigheter tillhandahålla medel som staten kan uppfylla sina skyldigheter enligt nationella bestämmelser om yrkesutbildning och främja lika möjligheter att genomföra yrkesutbildning och tillhandahålla forskning och utveckling för yrkesutbildning och möjliggöra åtgärden av en öppen och konkurrenskraftig utbildningsmarknad i denna stat. Lagen, enligt del 5, föreskriver också upprättandet och funktionen hos WAs TAFE-högskolor och enligt del 7 erhållande av yrkesutbildningskvalifikationer inklusive registrering och administration av utbildningskontrakt för lärlings - och praktiksystemet i västra Australien. Du kan se hela VET Act-dokumentet på webbplatsen för statens lagutgivare. Yrkesutbildning (allmänna) förordningar 2009 och yrkesutbildningskollegierna 2006 WA-utbildningsstyrelsen Statens utbildningsstyrelse (styrelsen) är ett lagstadgat organ som inrättats genom del 3 i lagen om yrkesutbildning 1996. och är branschens högsta rådgivande organ för utbildning för utbildning och arbetskraft i västra Australien. Styrelsen består av medlemmar som utsetts av ministern för sin branschkompetens och deras förmåga att bidra på hög nivå till den strategiska inriktningen av statens yrkesutbildningssystem. En nyckelfunktion i styrelsen omfattar utarbetandet av den statliga utbildningsplanen som ger en fyraårig utsikt över västra Australiens kompetensbehov och prioriteringar. Rådgivande organ för utbildning av yrkesutbildning Enligt § 21.1 b i lagen om yrkesutbildning 1996 erkänner Statens utbildningsstyrelse olika rådgivande organ för rådgivande yrkesutbildning, där styrelsen tar ställning till utarbetandet av en statlig utbildningsplan eller ger rekommendationer till Ministern för lärling och praktikplatser. Statliga utbildningsstyrelsen erkänner för närvarande 11 rådgivande organ för yrkesutbildning: nio branschutbildningsstöd som finansieras av utbildningsdepartementet och arbetskraftsutveckling, den offentliga sektorns kommission för råd om statlig förvaltning och WA: s lokala regeringskoncern (WALGA) för råd om kommunalförvaltningen . Utbildningsakrediteringsrådet grundat enligt del 4 i lagen om yrkesutbildning 1996. TAC är Western Australias oberoende lagstadgade organ för kvalitetssäkring och erkännande av yrkesutbildning (yrkesutbildning). TACs huvudansvar är: Registrering av WA-utbildningsleverantörer som levererar nationellt erkänd yrkesutbildning i enlighet med Standards for Registered Training Organisations 2015 och ackreditering av yrkesutbildningskurser enligt Australian Quality Training Framework (AQTF). Följande policydokument hänför sig till avdelningsrollen som Western Australias State Training Authority, med ansvar för att administrera statens yrkesutbildningssystem. Detta innebär att investera i offentliga resurser för att tillhandahålla ett kvalitetsutbildningssystem. Lärlings - och praktikpolitik Detta dokument beskriver kraven i samband med påbörjandet, registreringen, variationen och slutförandet av utbildningskontraktet för lärling och praktikplatser och ger stöd i tolkningen av lagen om yrkesutbildning 1996 och yrkesutbildning 2009 och yrkesutbildningens (allmänna) ändringsförordningar 2014. Det innehåller riktlinjer för tvistlösning. Se lärlings - och praktikpolicyn Klagomålspolicy Denna policy fastställer klagomålsförfarandet för avdelningen för klagomål från externa kunder, allmänheten och andra myndigheter. Policyn överensstämmer med relevanta krav på australiensisk standard och offentlig sektor. Visa policyen för hantering av klagomål Regeringsbyggnadspolitik Politiken trädde i kraft i Västra Australien den 1 oktober 2015 och ersätter den tidigare Prioriterade startbyggnadspolitiken. GBT-politiken syftar till att öka det totala antalet lärlingar och praktikanter inom byggnads - och byggindustrin genom sitt krav på statens byggnads-, bygg - och underhållsleverantörer för att uppnå en målutbildning på 11,5. Detta kommer att uppnås genom anställning av byggnadslärare och praktikanter av huvudentreprenören och eventuella underleverantörer som används för kontraktet. Se GBT-policydokumentet GBT-politiken gäller statskontrakt för bygg och anläggning, inklusive civil - och ingenjörsverksamhet, med ett uppskattat arbetsvärde på 2 miljoner och över för byggnadsdelen av kontraktet och underhållet, med en beräknad arbetskomponent i 2 miljoner och över för det totala kontraktet. Policyn gäller inte när kontraktets löptid är tre månader eller mindre. Viktiga anmärkningar Utbildningsgraden är baserad på den sammanslagna arbetskraften hos huvudentreprenören och de underleverantörer som används för kontraktet. Policyn kräver inte att varje underleverantör individuellt uppfyller målutbildningsgraden. Inga nya anbud eller kontrakt bör innehålla klausuler om prioriterad startbyggnadspolitik. Entreprenörer är inte skyldiga att förkvalificera sig för att lämna in anbud för statskontrakt och behöver inte lämna ut träningsplaner. Resurser och ytterligare information Följande resurser finns tillgängliga för att hjälpa entreprenörer och statliga myndigheter att förstå och arbeta med GBT-politiken. Du kan också referera till GBT-kontaktdokumentet för information om relevanta kontaktpersoner. Allmän information För entreprenörer Målutbildningshastighet Specialisttjänster vid Perths kundservicecenter Beläget på 7: e våningen i GPO-byggnaden på Forrest Place i CBD, erbjuder vårt kundservicecenter en enkel åtkomst till vårt Perth Career Center och Aboriginal Workforce Development Center , samt våra specialtjänster från TAFE International WA och Migration Services. Alla tjänster i centrum är tillgängliga måndag till fredag ​​från 8.30 till 16.30, med undantag för allmänna helgdagar i WA. Du behöver inte göra ett möte, bara komma in. Kontaktuppgifter för AWDC, Karriärcentrum, Migrationstjänster och TIWA finns nedan, inklusive regionala centra där det är tillgängligt. Aboriginal Workforce Development Centers Våra AWDCs stöder arbetssökande och arbetar med industrin och arbetsgivare för att uppnå utbildnings - och sysselsättningsresultat för aboriginals i västra Australien. Perth AWDC ligger på nivå 7 i GPO-byggnaden på 3 Forrest Place i Perth CBD. Vi har också åtta AWDCs i regionalt västra Australien Kalgoorlie, Geraldton, Bunbury, Broome, South Hedland, Northam, Mandurah och Albany. Kontaktinformation för alla AWDCs finns på vår hemsida. Besök vår hemsida på dtwd. wa. gov. auawdc Vår karriärcentral ger gratis och oberoende utbildningsinformation och karriärvägledning. Vår Perth Career Center ligger på nivå 7 i GPO-byggnaden på 3 Forrest Place i Perth CBD. Förutom Perth centrum finns det ytterligare 11 Career Centers över WA inklusive regionala områden och våra specialtjänster. Kontaktinformation för alla Career Centers finns på vår hemsida. Besök vår webbplats på dtwd. wa. gov. aucareercentre Telefon 13 64 64, eller för uppringare utanför Western Australia 08 9224 6500. Skriv till oss Regional Career Centers Besök vår Career Center webbplats för kontaktinformation för alla våra centra. Specialisttjänster Om engelska inte är ditt huvudsakliga talade språk, ring 08 9344 2468 eller besök oss på: Cannington: Unit 1364-66 Kent St eller Mirrabooka: 4 Brewer Place. För brottslingar, ring 08 6263 8622 eller besök oss på 27 Moore St East Perth. Migrationstjänster Migrationsverksamhetsgruppen utvärderar ansökningar om statlig nominering och regionalt sponsrat migrationssystem. Migration Services tillhandahåller också en avvecklingsinformation och hänvisnings tjänst för kvalificerade migranter, inklusive utländska kvalifikationsbedömningar för västerländska invånare. Migrationstjänsten ligger på nivå 7 i GPO-byggnaden på 3 Forrest Place i Perth CBD. Avdelningen välkomnar dina förfrågningar, och vi vill höra vad du måste säga. Din feedback hjälper oss att förstå mer om vad som är viktigt för våra kunder och intressenter, och dina klagomål låter oss veta var det finns något vi behöver förbättra. Vänligen använd vår onlineformulär och vi kommer att se till att din förfrågan hanteras så fort som möjligt så att vi kan komma tillbaka till dig med informationen du söker. Komplimanger och feedback Vi uppskattar att vi vet när våra kunder är glada och vill känna igen och erkänna ett bra jobbat jobb. Vi kommer att vara säkra på att vidarebefordra din komplimang till rätt område. Vi uppskattar också din feedback för förbättringar. Vänligen använd vår online feedback formulär. Klagomål Vi tror på kontinuerlig förbättring, och vi strävar efter att leverera tjänster som gynnar det västra australiensiska samhället. Vi uppmanar dig att meddela om det är en situation eller ett problem som du inte är glad över, eller om du känner att vi behöver förbättra vår tjänst på något sätt. I enlighet med vår policy för hantering av klagomål ska vi svara via de kontaktuppgifter du lämnar med en formell bekräftelse av ditt klagomål inom två arbetsdagar och en uppdatering eller upplösning inom tio arbetsdagar. Slideshare använder cookies för att förbättra funktionalitet och prestanda och att tillhandahålla du med relevant reklam. Om du fortsätter att surfa på webbplatsen godkänner du användningen av cookies på denna webbplats. Se vår användaravtal och sekretesspolicy. Slideshare använder cookies för att förbättra funktionalitet och prestanda, och att ge dig relevant reklam. Om du fortsätter att surfa på webbplatsen godkänner du användningen av cookies på denna webbplats. Se vår sekretesspolicy och användaravtal för detaljer. Utforska alla dina favoritämnen i SlideShare-appen Få SlideShare-appen att spara till senare, även offline Fortsätt till mobilsidan Ladda upp Logga in Registrera dig Dubbelklicka för att zooma ut Utbildningsavdelning Strategier och struktur Laurence Yap Senior Manager of Learning och OD APAC Dela denna SlideShare LinkedIn Corporation kopiera 2017 Jag är hedrad att presentera Department of Labors FY 2014-2018 Strategisk Plan. Denna plan beskriver hur avdelningen ska uppnå sin vision att främja och skydda möjligheten för alla arbetstagare och arbetsgivare. Vid utarbetandet av denna strategiska plan involverade avdelningen direkt kongressen, våra anställda, intressenterna och allmänheten genom agenturuppsökning, inklusive lyssningssessioner, webbchattar och publicering av de föreslagna strategiska målen och målen med förklarande användarvänliga bildspel på DOL-webben webbplats. Intressentutredningen började tidigt i planeringsprocessen, vilket gjorde det möjligt för avdelningen att överväga intressentkommentarer medan mål och strategier fortfarande var under utveckling. Förvaltningen bygger en möjlighet ekonomi, där alla amerikaner som arbetar hårt och agerar ansvarsfullt kan nå och stanna kvar i medelklassen. Arbetstjänsten spelar en viktig roll i den insatsen. Min vision är att arbetsdepartementet ska vara avdelningen för möjligheter. Genomförandet av denna vision kräver att vi alla arbetar tillsammans för att uppnå de mål och mål som skisseras i vår strategiska plan. Denna strategiska plan beskriver de strategier som avdelningen kommer att använda för att förverkliga möjligheten att se möjligheter, allt från yrkesutbildning som ger de färdigheter som krävs för att lyckas i 21-talets jobb, för att försäkra arbetstagarnas hälsa, säkerhet och inkomst genom pensionering. De mål som beskrivs i denna strategiska plan driver arbetet hos avdelningsansvariga varje dag. Jag är stolt över att vara Arbetssekreterare vid ett sådant ledande ögonblick för att arbeta människor, vår ekonomi och nationen. Jag ser fram emot att utföra det stora arbetet inom arbetsdepartementet, genomföra ett uppdrag som är viktigare än någonsin. I linje med avdelningarna fortsatte sitt engagemang för att gröna avdelningen, kommer inga tryckta kopior av planen att erbjudas. Istället uppmanar jag dig att öppna den elektroniska versionen av planen. Jag uppmuntrar dig att noggrant granska det för att förstå de strategier och prioriteringar som ger arbetsdepartementet en stark färdplan för att skapa fler möjligheter för fler människor. Jag ser fram emot vårt arbete tillsammans. För att se planen måste du ha en gratis PDF-vy (dvs Acrobat Reader) som är tillgänglig på din dator.

No comments:

Post a Comment