Tuesday 12 December 2017

Utsläpp trading system korea


Premier Service Port Terminal Operatör Eget Fastigheter Långtids Land Leasing Rum Att Växa Läs mer Exceptionell kvalitet Överträffar kundernas förväntningar Personlig kundservice Anpassade lösningar som passar dina behov Egen realtid Fordonsspårning Anpassad programvara Läs mer Value Added Services Efterföljande bearbetning av fordon från tillverkaren till återförsäljare Säkerhetsmedvetna proffs Teknikteknik Dataåtervinningsteknik Läs mer Vår vision Vår globala vision är att vara den främsta automationstjänsten portterminaloperatör med ett ständigt engagemang för kvalitet, säkerhet, operativ excellens och kundnöjdhet. Vårt syfte Att utnyttja vår hamn - och terminalinfrastruktur, skapa kapacitet, värde och leveranskedjelösningar för färdiga fordon och bulkvaror. Utsläppshandel: En liten minskning av utsläppen år 2015 Utsläpp av växthusgaser från anläggningar som deltar i EU: s system för handel med utsläppsrätter (EU ETS) beräknas ha minskat med knappt 0,4 förra året enligt informationen som registrerats i unionsregistret. Överskottet av utsläppsrätter som har byggts upp i systemet sedan 2009 minskade avsevärt förra året som en följd av återladdning, vilket skjutit upp auktionen av 300 miljoner kvoter från 2015 till 2019-2020 i kombination med stabila utsläpp. EU: s klimathandlings - och energikommissionär Miguel Arias Caete sa: Den goda nyheten är att utsläppen av utsläpp av utsläpp av EU-utsläpp sjönk något förra året vilket bekräftar den svagare utvecklingen under de senaste fem åren. Även 2015 markerar det första året där överskottet sänkts avsevärt på den europeiska kolmarknaden tack vare återladdningen av utsläppsrätter. Detta visar att våra ansträngningar att ta itu med den allvarliga obalansen i marknaden börjar bära frukt. Men back-loading är bara början. Marknadsstabilitetsreserven kommer att behöva slutföra arbetet. Marknadsstabilitetsreserven kommer att börja fungera inom mindre än 32 månader från och med januari 2019 och kommer att ta itu med det nuvarande överskottet av utsläppsrätter. I maj 2017 kommer kommissionen att offentliggöra den första överskottsindikatorn som kommer att användas för att bestämma hur många utsläppsrätter som ska matas in i reserven årligen. 2015-utsläpp liten minskning EU: s ETS omfattar mer än 11 ​​000 kraftverk och tillverkningsanläggningar i 28 EU-medlemsstater, Island, Norge och Liechtenstein samt utsläpp från flygbolag som flyger mellan europeiska flygplatser. Verifierade utsläpp av växthusgaser från stationära anläggningar uppgick år 2015 till 1800 miljoner ton CO 2 - ekvivalenter. Dessa utsläpp var cirka 0,37 under nivå 1 2014. Överskridande minskning Överskottet av utsläppsrätter i EU: s utsläppsrätter reducerades med mer än 300 miljoner utsläppsrätter till cirka 1,78 miljarder, vilket speglar genomförandet av återladdning kombinerat med stabila utsläpp. Utan återbelastning skulle överskottet ha varit nästan 40 högre i slutet av 2015. Två ytterligare förändringar bidrog till minskad tilldelning av utsläppsrätter: För det första utväxlades mer än 200 miljoner färre internationella krediter för utsläppsrätter i 2015 jämfört med föregående år, vilket speglar 2014 års tidsfrist för utbyte av sådana krediter från den första handelsperioden i Kyotoprotokollet. För det andra tilldelades inga utsläppsrätter för NER 300-finansieringsprogrammet för demonstrationsprojekt med låga koldioxidutsläpp 2015 jämfört med 100 miljoner utsläppsrätter 2014. Fortsatt hög nivå av överensstämmelse Företagens överensstämmelse med EU: s ETS-regler var återigen hög. Mindre än 1 av de anläggningar som rapporterade utsläpp för 2015 lämnade inte utsläppsrätter som täckte alla sina utsläpp senast den 30 april 2016. Dessa anläggningar är vanligtvis små och utgör tillsammans cirka 0,5 av utsläppen som omfattas av EU: s system för utsläppsrätter. Ett litet antal installationer som står för mindre än 0,2 utsläpp under föregående år rapporterade inte sina utsläpp 2015 förrän 30 april 2016, enligt registerdata. Flygbolag 2015 Utsläpp Enligt EU: s emissionshandelsdirektiv är alla kommersiella och icke-kommersiella luftfartygsoperatörer med betydande utsläpp ansvariga för sina utsläpp från flygningar inom Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES) 2 under perioden 2013-2016. Flygbolagen var tvungna att rapportera sina utsläpp 2015 för den 30 mars 2016 och överlämna motsvarande utsläpp senast den 30 april 2016. Verifierade utsläpp från flygningar mellan flygplatser i EES uppgick till 56,9 miljoner ton CO 2 2015, en ökning med 3,6 jämfört med 54,9 miljoner ton år 2014. Nivån på överensstämmelse var mycket hög: Luftfartyg som ansvarar för mer än 99 luftfartsutsläpp som omfattas av EU: s system för utsläppsrätter uppfyllde lagstiftningen 2015. Detta omfattar mer än 100 kommersiella luftfartygsoperatörer som är etablerade utanför EU, men opererar flyg inom EES. Utbyten av internationella krediter Det totala antalet internationella krediter utbytt till EU ETS-ersättningar sedan växlingsfunktionen blev operationell i mars 2014 uppgår till 410,62 miljoner. Av dessa var 218,09 miljoner certifierade utsläppsminskningar (CER) och 192,53 miljoner var utsläppsminskningsenheter (ERU). CERs och ERUs utbyte kom från projekt som ägde rum i ett begränsat antal länder, med över 75 CERs med ursprung i Kina och nästan 77 av ERU-utbyten som kommer från projekt i Ukraina. Sedan den 31 mars 2015 kan krediter utfärdade avseende utsläppsminskningar som uppstår under Kyoto-protokollets första åtagandeperiod (så kallade CP1-poäng) inte längre bytas ut i EU: s system för handel med utsläppsrätter. Det totala antalet CP1-krediter som byttes ut den 31 mars 2015 var 385,35 miljoner. Sammanlagt 24,8 miljoner krediter utgivna under Kyotoprotokollets andra åtagandeperiod (CP2-poäng) har utbyts sedan mars 2014. Dessa var certifierade utsläppsminskningar (CER). Mer information om krediterna som byts ut senast den 30 april 2016 finns i bilagan. Bakgrund Enligt EU: s system för utsläppsrätter måste anläggningar lämna in sina verifierade utsläppsdata för varje år till medlemsstaternas register. För 2015 offentliggjordes uppgifterna i EU: s transaktionslogg (EUTL) den 1 april 2016. EUTL visar överensstämmelsedata från och med den 2 maj 2016 med information om huruvida anläggningar har uppfyllt sin skyldighet att ge upp ett belopp som motsvarar de tidigare åren verifierade utsläpp. Den tredje handelsperioden för EU: s system för handel med utsläppsrätter började den 1 januari 2013 och löper i åtta år fram till den 31 december 2020. Lagstiftningen om att reformera EU: s system för utsläppsrätter, som fastställde reviderade regler fram till 2020 och därefter, antogs som ett led i EU: s klimat - och energipaket den 23 april 2009 (se IP09628). I maj 2015 nådde Europaparlamentet och rådet en politisk överenskommelse om att inrätta en stabilitetsreserv för marknaden 2018 för att ta itu med överskottet av utsläppsrätter som har byggt upp och förbättrat EU: s emissionshandelssystems motståndskraft mot chocker genom att justera utbudet av utsläppsrätter som ska auktioneras (se IP1454). För mer information: Bilaga: Utbyte av internationella krediter Kalifornien Cap och Trade California nyligen lanserat sitt cap-and-trade-program, som använder en marknadsbaserad mekanism för att minska utsläppen av växthusgaser. Californias-programmet är enbart i storlek endast för EU: s system för handel med utsläppsrätter baserat på mängden utsläppsrätter som omfattas. Förutom att driva utsläppsminskningar i den nionde största ekonomin i världen, kommer Californias-programmet att ge kritisk erfarenhet av hur ett ekonomiskt brett keps - och handelssystem kan fungera i USA. Californias system för utsläppshandel kommer att minska utsläppen av växthusgaser från reglerade enheter med mer än 16 procent mellan 2013 och 2020. Det är en central del av den bredare strategin för stater för att minska de totala utsläppen av växthusgaser till 1990 års nivåer senast 2020. Huvud och handel Regler trädde i kraft den 1 januari 2013 och gäller för stora elkraftverk och stora industrianläggningar. År 2015 kommer de att omfatta bränslefördelare (inklusive distributörer av värme - och transportbränslen). I det skedet kommer programmet att omfatta cirka 360 företag i hela Kalifornien och nästan 85 procent av staternas totala utsläpp av växthusgaser. Från och med 1 januari 2014 är Californias-programmet kopplat till Qubecs. Under ett system för handel och handel måste företagen hålla tillräckligt med utsläppsrätter för att täcka sina utsläpp och kan köpa och sälja utsläppsrätter på den öppna marknaden. Kalifornien höll sin första auktion av utsläppsrätter för växthusgaser den 14 november 2012. Detta markerade början på det första växthusgasprogrammet i USA sedan gruppen av nio nordöstra delstater i det regionala växthusgasinitiativet (RGGI) . ett växthusgasprogram för kraftverk, höll sin första auktion 2008. Sidan Innehåll Cap-and-Trade Basics Ett keps-och-handel-system är ett av ett flertal politiska verktyg för att minska utsläppen av växthusgaser för klimatförändringar. Ett cap-and-trade-program sätter en tydlig gräns för utsläppen av växthusgaser och minskar de totala kostnaderna för emittenter samtidigt som målet uppnås. Denna gräns översätts till omsättningsbara utsläppsrätter (varje ersättning som vanligen motsvarar ett ton ton koldioxid eller koldioxidekvivalenter), som regelbundet auktioneras eller tilldelas regelbundna emittenter. Vid slutet av varje överensstämmelseperiod måste varje reglerade emitter överge tillräckliga utsläpp för att täcka dess faktiska utsläpp under överensstämmelsesperioden. Det totala antalet tillgängliga utsläppsminskningar minskar med tiden för att minska den totala mängden utsläpp av växthusgaser. Genom att skapa en marknad och ett pris för utsläppsreduktioner erbjuder keps-och-handel-systemet ett miljövänligt och ekonomiskt effektivt svar på klimatförändringen. I slutändan erbjuder cap-and-trade-programmen möjligheter till de mest kostnadseffektiva utsläppsminskningarna. Men många utmanande problem måste åtgärdas innan man initierar ett cap-and-trade-program. När väl etablerad är en väldesignad handel och handel marknad relativt lätt att genomföra, kan uppnå mål för utsläppsminskningar på ett kostnadseffektivt sätt och driva innovationer med låg växthusgas. För mer information om keps och handel, besök den viktigaste C2ES-keps-och-handel-sidan. Kalifornien Cap-and-Trade-detaljer Californias-programmet är det första multisektoriella cap-and-trade-programmet i Nordamerika. Baserat på lektioner från det nordöstra regionala växthusgasinitiativet (RGGI) och EU: s utsläppshandelssystem (EU-ETS), blandar Kalifornien programmet beprövade marknadselement med egna politiska innovationer. Dessa policyelement och andra relevanta uppgifter om Californias cap-and-trade-program sammanfattas i tabell 1 nedan. California Air Resources Board (CARB) antog staterna cap-and-trade regeln den 20 oktober 2011 och kommer att genomföra och genomdriva programmet. Huvudreglerna gäller först för elkraftverk och industrianläggningar som avger 25 000 ton koldioxidekvivalenter (CO 2 e) per år eller mer. År 2015 kommer reglerna även att tillämpas på bränslefördelare (inklusive distributörer av värme - och transportbränslen) som uppfyller tröskelvärdet på 25 000 ton, vilket i slutändan påverkar totalt cirka 360 företag i hela Kalifornien. Programmet innehåller en gräns för utsläpp av växthusgaser som kommer att minska med två procent varje år fram till 2015 och med tre procent årligen från 2015 till 2020. (Se bild 2) Utsläppsrätter kommer att fördelas med en blandning av gratis tilldelning och kvartalsauktioner. Den del av utsläppen som omfattas av fria utsläppsrätter varierar beroende på bransch, men kommer i första hand att stå för cirka 90 procent av företagens totala utsläpp. Andelen fria utsläppsrätter som tilldelas företagen kommer att minska över tiden. Ett företag kan också köpa utsläppsrätter från andra enheter som har minskat utsläpp under det antal kvoter som innehas. Dessa policyelement och andra relevanta uppgifter om Californias cap-and-trade-program sammanfattas i tabell 1 nedan. Tabell 1: Detaljer om Kalifornien Cap-and-Trade Cap-and-trade-programmet har ett begränsat räckvidd under 2013 och 2014 som omfattar el - och industrisektorerna. Programmet expanderar 2015 för att omfatta transport - och uppvärmningsbränslen. Offsets kan användas för upp till åtta procent av varje reglerad enhetens efterlevnadskrav. Källa: CARB, Kalifornien Cap-and-Trade Regulation Första motiveringen, bilaga E: Inställning av programutsläpp Cap, arb. ca. govregact2010capandtrade10capv3appe. pdf Californias Övergripande klimatförändringsprogram Californias cap-and-trade-program är bara ett element i dess bredare initiativ för klimatförändring, som godkänd i Kalifornien Global Warming Solutions Act från 2006 (AB 32). AB 32 syftar till att sakta klimatförändringen genom ett omfattande program som minskar växthusgasutsläppen från nästan alla källor över hela landet. Lagen kräver att CARB utvecklar regler och marknadsmekanismer som kommer att minska tillstånden för växthusgasutsläpp till 1990 års nivåer senast 2020 och minska 25 procent över hela landet. Figur 3 visar Californias prognostiserade växthusgasutsläppstillväxt i avsaknad av lock och handel. Figur 3: Utsläppen av koldioxidutsläpp från Kalifornien 1990, 2011 och 2020 under Business-as-Regular AB 32 kräver också att CARB tar en rad åtgärder som syftar till att minska staternas inverkan på klimatet. CARB har antagit en portfölj av åtgärder för att minska växthusgasutsläppen i staten, inklusive en lågkolvbränslestandard och en rad energieffektivitetsstandarder. Kepsen under CARBs keps-och-handelsregel är flexibel och kan stramas om CARBs andra åtgärder minskar utsläppen av växthusgaser mindre än förväntat. Californias cap-and-trade-program fungerar därför som backstop för att säkerställa att dess övergripande 2020-växthusgasmål är uppfyllt. Figur 4 visar vilka program CARB genomför för att uppnå målen för AB 32 och de projicerade effekterna av varje. Figur 4: Prognostiserade minskningar (i MMT CO 2 e) Förorsakad av AB 32 Åtgärder till 2020 och Andel av totalt För mer information om åtgärder som CARB har vidtagit som svar på AB 32, besök C2ES AB 32 sidan eller statusen för CARBs AB 32 Scopingplan. Auktionsintäkter Även om ett betydande antal utsläppsrätter kommer att fördelas fritt i Californias-programmet, kommer många också att säljas på auktion. Det första året av auktioner genererade över 525 miljoner i intäkter för staten. Staten förutser att årliga auktionsintäkter stiger över tiden. Den 30 september 2012 undertecknade guvernör Jerry Brown två räkningar i lag och fastställde riktlinjer för hur denna årliga intäkter kommer att betalas ut. De två lagarna identifierar inte specifika program som kommer att dra nytta av intäkterna, men de ger en ram för hur staten ska investera cap-and-trade-intäkter i lokala projekt. Californias första kvartalspris för handel med växthusgödsel ägde rum den 14 november 2012. Omkring 29 miljoner utsläpp av växthusgaser, vilka var och en representerade ett ton koldioxid, auktionerades i denna första auktion till mer än 600 godkända industrianläggningar och elgeneratorer. Den första lagen, AB 1532. kräver att intäkterna från tilläggsauktioner används för miljöändamål, med inriktning på att förbättra luftkvaliteten. Den andra, SB 535, kräver att minst 25 procent av intäkterna spenderas på program som gynnar missgynnade samhällen, som tenderar att leda oproportionerligt från luftföroreningar. California Environmental Protection Agency kommer att identifiera missgynnade samhällen för investeringsmöjligheter, medan staten Department of Finance kommer att utveckla en treårig investeringsplan och övervaka utgifterna för dessa intäkter för att mildra direkta hälsoeffekter av klimatförändringar. Mer information om hur intäkterna från Californias cap-and-trade-program kommer att användas kan hittas här. Kalifornien Cap och Trade in Context Före Californias-programmet, fungerade program för växthusgas och handel i Europeiska unionen, Australien, Nya Zeeland och i nio nordöstra delstater (Regionala växthusgasinitiativet eller RGGI). Från och med 2013 har Kalifornien och Quebec även operativa program. Tabell 2 nedan jämför viktiga delar av Cap-and-trade-systemen i Kalifornien, RGGI, EU-ETS och Quebec. Tabell 2: Jämförelse av cap-and-trade-program i Kalifornien, RGGI, EU-ETS och Quebec 1) Projektresurser i USA: s skogs - och stadsskog 2) Boskapsprojekt 3) Projekt av ozonförstörande ämnen 4) Urban Forest Projects 1) Deponeringsmetan infångning och förstörelse 2) Minskning av utsläpp av svavelhexafluorid (SF6) inom elsektorn 3) Kollisionsutsläpp av kol på grund av beskogning 4) Minskning eller undvikande av koldioxidutsläpp från förbränning av naturgas, olja eller propan på grund av att energieffektivitet i slutanvändningen inom byggsektorn 5) Undantagande metanutsläpp från hanteringen av jordbruksgödsel 1) Ren utvecklingsmekanism (CDM) 2) Vissa gemensamma projekt (JI) projekttyper är berättigade, markanvändning, ändamål för markanvändning och skogsaktiviteter är inte acceptabla Från och med 2013 (tredje fasen) kommer HFC - och adipinsyrakrediter att uteslutas. 1) Täckt gödsellagringsutrymme CH 4 Destruction 2) Deponeringsplatser CH 4 Destruction 3) Destruktion av ozonavledande ämnen (ODS) Innehållet i isolerande skum återställt från apparater Ytterligare resurser på andra marknadsbaserade växthusgasprogram över hela världen: Cap - Trade Linkage Kalifornien är en del av Western Climate Initiative (WCI), som även inkluderar British Columbia, Manitoba, Ontario och Quebec. WCI-partnerna arbetar tillsammans med ett mål att så småningom skapa ett länkat cap-and-trade-program som täcker varje jurisdiktion. När guvernör Schwarzenegger undertecknade ett avtal om att inrätta initiativet den 26 februari 2007 blev Kalifornien en av de ursprungliga deltagarna i initiativet. WCI Partners har utvecklat ett omfattande initiativ för att minska de regionala växthusgasutsläppen till 15 procent under 2005 års nivåer senast 2020. Quebec är för närvarande den enda andra jurisdiktionen i WCI som genomför keps och handel på kort sikt och den första överensstämmelseperioden började på 1 januari 2013. I oktober 2013 kopplade CARB och Quebecs ministerium för hållbar utveckling, miljö, vilt och parker officiellt sina växthusgasutsläppsprogram. Som ett resultat kommer utsläppsrätter för växthusgaser från Kalifornien och Quebec att bytas ut för överensstämmelse från och med den 1 januari 2014. Kalifornien och Quebecs-länken representerar den första multisektoriella kopplings - och handelsprogrammet i Nordamerika. Partnerskapet syftar till att skapa en gateway och ram för större internationella växthusgasminskningar. Detta steg kom efter år av arbete för att samordna de två programmen. CARB var tvungen att anpassa sitt program med Quebecs och bevisa att Governor Brown att Quebecs-programmet är tillräckligt strängt för att uppfylla Californias krav. Quebec var också tvungen att utarbeta ändringar i sina föreskrifter för att harmonisera med Californias rapporteringssystem. Båda CARB och dess parallella byrå i Quebec antog bestämmelser som är nödvändiga för att länka sina program under våren 2013. Ersättning: En statligt utfärdad auktorisation att avge ett visst belopp. På växthusgasmarknader betecknas en ersättning vanligen som ett ton CO 2 e per år. Det totala antalet utsläppsrätter som distribueras till alla enheter i ett system för handel och handel bestäms av storleken på det totala utsläppsbeloppet på utsläpp. Tilldelning av utsläppsrätter: Processen genom vilken utsläppsrätter initialt delas ut inom ramen för ett system för utsläppshandel och handel. Tillstånd att emittera kan initialt distribueras på ett antal sätt, antingen genom någon form av auktion, gratis tilldelning eller några av båda. Auktion: En metod för att fördela utsläppsrätter i ett system för handel och handel där utsläppsrätter säljs till högstbjudande. Denna fördelningsmetod kan kombineras med andra former av fördelningsfördelning. Banking: Överföring av oanvända kvoter eller förskjutna krediter från en complianceperiod till nästa. Benchmarking: En fördelningsfördelningsmetod där utsläppsrätter fördelas utifrån en angiven nivå av utsläpp per inmatnings - eller utmatningsenhet. Låntagning: En mekanism enligt ett cap-and-trade-program som gör det möjligt för de täckta enheterna att använda utsläppsrätter som är utsedda för en framtida överensstämmelsesperiod för att uppfylla kraven i den nuvarande överensstämmelseperioden. Upplåning kan medföra sanktioner för att återspegla en programmässig preferens för kortfristiga utsläppsreduktioner. Business-as-Regular: I avsaknad av att förordningen diskuteras. Denna term används för att bedöma de framtida effekterna av en förordning. Keps och handel: Ett keps-och-handel-system anger en övergripande utsläppsgräns, kräver att enheter som omfattas av systemet har tillräckliga utsläppsrätter för att täcka sina utsläpp och ger bred flexibilitet när det gäller överensstämmelse. Enheterna kan följa genom att genomföra utsläppsminskningsprojekt på sina täckta lokaler eller genom att köpa utsläppsrätter (eller krediter) från regeringen eller från andra enheter som har genererat utsläppsminskningar som överstiger deras efterlevnadskrav. Koldioxidekvivalent: Koldioxidekvivalent är ett mått som används för att jämföra utsläppen från olika växthusgaser baserat på deras globala uppvärmningspotential. Den globala uppvärmningspotentialen för metan över 100 år är till exempel 21 år. Det innebär att utsläpp av en miljon ton metan motsvarar utsläpp på 21 miljoner ton koldioxid. Överensstämmelsesperiod: Den tidsram för vilken regulerade emittenter lämnar tillräckligt med utsläpp för att täcka deras faktiska utsläpp under den tidsramen. Krediter: Krediter kan fördelas av regeringen för utsläppsminskningar uppnådda genom kompenserade projekt eller genom att uppnå miljöprestanda utöver en regleringsstandard. Utsläppshuvud: En mandatbegränsning i en schemalagd tidsram som sätter tak på den totala mängden antropogena växthusgasutsläpp som kan släppas ut i atmosfären. Utsläppshandel: Den process eller policy som tillåter köp och försäljning av krediter eller utsläppsrätter som skapats under ett utsläppsskydd. Global Warming Potential (GWP): En mätning av den totala energin som en gas absorberar över en viss tidsperiod (vanligtvis 100 år), jämfört med koldioxid. Växthusgaser (växthusgaser): Växthusgaser innehåller ett brett utbud av gaser som fäller värme nära jordens yta, vilket saktar utflykten till rymden. Växthusgaser innehåller koldioxid, metan, lustgas och vattenånga och andra gaser. Medan växthusgaser uppträder naturligt i atmosfären, resulterar också mänskliga aktiviteter i ytterligare växthusgasutsläpp. Människor har också tillverkat några växthusgaser som inte finns i naturen (t ex fluorkolväten, perfluorkolväten och svavelhexafluorid). Hög GWP: Gaser med hög global uppvärmningspotential (GWP). Det finns tre huvudgrupper eller typer av höga GWP-gaser: hydrofluorkolväten (HFC), perfluorkolväten (PFC) och svavelhexafluorid (SF 6). Dessa föreningar är de mest potenta växthusgaserna. Förutom att ha höga globala uppvärmningspotentialer, har SF 6 och PFCs extremt långa atmosfäriska livslängder, vilket resulterar i deras väsentligen irreversibla ackumulering i atmosfären som en gång släppts ut. Kyotoprotokoll: Ett internationellt avtal undertecknat vid den tredje konferensen mellan parterna i FN: s ramkonvention om klimatförändringar i Kyoto, Japan (december 1997). Protokollet fastställer bindande utsläppsmål för industriländer som skulle minska sina kollektiva utsläpp med 5,2 procent i genomsnitt under 1990 års nivåer senast 2012. Läckage: En minskning av utsläppen av växthusgaser inom en jurisdiktion som kompenseras av en ökning av utsläpp av växthus gaser utanför jurisdiktion. Till exempel om en reglerad anläggning rör sig över gränsen för att fortsätta verksamheten oförändrad snarare än att minska sina utsläpp. Koppling: Tillsynsmyndighetens auktorisation för enheter som omfattas av ett program för handel och handel för att använda utsläppsrätter eller förskjutningar från en annan lagstiftningsregelverk (till exempel ett annat program för handel och handel) för överensstämmelse. Koppling kan öka möjligheterna till låga utsläppsminskningar, vilket resulterar i lägre kostnader för överensstämmelse. Offset: Projekt som bedrivs utanför ett obligatoriskt system för utsläppsminskning, där ägandet av kontrollerbara utsläpp av växthusgaser kan överföras och användas av en reglerad källa för att uppfylla sin utsläppsminskningsplikt. Om offsets är tillåtna i ett keps - och handelsprogram, skulle krediter beviljas till en obetald källa för de nettosänkningar som ett projekt uppnår. En begränsad källa kan då förvärva dessa krediter som en metod för överensstämmelse under ett lock. Prisutlösare: En allmän term som används för att beskriva ett pris vid vilket vissa åtgärder vidtas för att stabilisera eller sänka utsläppspriser. Till exempel, genom 2013 använde RGGI prisutlösare för att expandera mängden offsets som skulle kunna användas för överensstämmelse. Programöversyn (RGGI): Memorandum of Understanding among RGGI-stater kräver en 2012-granskning av programmet. Denna programöversikt, som nu är klar, var en omfattande utvärdering av programsucces, programpåverkan, ytterligare minskningar, import och utsläppsläckage och offsets. Omfattning: Omfattningen av ett keps-och-handelssystem, dvs. vilka sektorer eller utsläppskällor som kommer att ingå. Förseglad Bud (Auktion): En typ av auktionsprocess där alla anbudsgivare samtidigt skickar förseglade bud till auktionsföraren, så ingen budgivare vet hur mycket de andra auktionsdeltagarna har bud. Singelrunda (Auktion): Bud för ersättningar begärs och avgöras i en enda runda. Auktionsdeltagare kan skicka flera bud för denna enda runda. Till exempel kan en deltagare bjuda 15 per kvitto för 10 000 kvitton och 20 per kvitto för en separat 20 000 kvoter. Källa: Eventuell process eller aktivitet som leder till utsläpp av växthusgaser, aerosoler eller förstadier av växthusgaser i atmosfären. Uppriktigt: En inlämning av utsläppsrätter som motsvarar en reglerad enhet utsläpper under en överensstämmelseperiod, mindre vad företaget redan har lämnat in till interimistiska tidsfrister. Uniform Price (Auktion): Alla utsläppsrätter som delas ut i en auktion kommer att vara samma pris. Ersättningar kommer att säljas till anbudsgivare, som börjar med det högsta budpriset och flyttas till successivt lägre priser, tills alla tillgängliga utsläppsrätter säljs. Budet där alla tillgängliga utsläppsrätter säljs blir avvecklingspriset och detta är priset per tillägg som alla anbudsgivare kommer att debiteras för de utsläppsrätter som vunnits i auktionen. Bud som lämnas till priser under avvecklingspriset kommer inte att vinna några utsläppsrätter. Västra Klimatinitiativet (WCI): Ett samarbete som inleddes i februari 2007 för att möta regionala utmaningar som klimatförändringarna medför. WCI identifierar, utvärderar och genomför kollektiva och kooperativa sätt att minska växthusgaser i regionen. Medlemskap i WCI består för närvarande av Kalifornien, British Columbia, Manitoba, Ontario och Quebec. Ytterligare resurser

No comments:

Post a Comment