Tuesday 19 December 2017

Moving genomsnittet best


Dess enkla förstärkare gratis. Din online byte av adresstjänst Delta i idag Vårt löfte Med cirka 7-10 av Storbritanniens befolkning flyttar varje år, förloras mycket tid och pengar av både hemförare och organisationer som uppdaterar adressändringar . Vår onlinetjänst har använts av över 1 miljon människor som nu skickar över 20 miljoner anmälningar. Gå med idag för att dra nytta av alla våra hjälpsamma flyttbara tjänster som syftar till att ta all stress ut ur ditt nya drag. Gå med idag, lägg till dina adresser och meddela de företag som behöver veta. lätt flyttbar guide Hitta användbara och hjälpsamma tips och tips om ditt drag i vår enkla att visa rörlig guide. Vi täcker allt du kan behöva göra från 4 veckor tills du flyttar fram till den punkt du rör dig. Transport Weve samarbetade med reliantmove. co. uk för dina behov av transport. Reliant Move erbjuder fast avgiftstransaktion utan fullföljande, ingen juridisk avgift, så att du kan budgetera från början. Din hela transaktion kommer att ske via e-post, telefon och post. Det finns inget behov av att besöka din solicitor. Teamet Reliant Move är kontinuerligt i bakgrunden under din förmedlingstransaktion för att hjälpa till. Våra öppettider är längre än advokaterna och därför är vi kontaktbara nära nog 247. De kommer att driva ditt husförsäljning eller köp inom den överenskomna tidsplanen och säkerställa att du får bästa möjliga service från din advokat. Alla deras advokatbyråer regleras av advokatförvaltningsmyndigheten eller rådet för licensierade transportörer. 100 av våra hemmäklare sparar pengar med en nyhetsbrytareAir Traffic Controllers Flygledare samordnar flygtrafikens rörelse för att säkerställa att flygplanet håller sig trygga avstånd från varandra. Flygtrafiktjänstemän arbetar i kontrolltorn, tillvägagångssätt för kontrollanordningar eller resvägscentraler. Deras arbete kan vara stressigt eftersom total koncentration krävs hela tiden. Natt, helg och roterande skift är vanliga. En potentiell flygledare måste vara en us-medborgare. Dessutom måste sökanden ha en kandidatexamen eller arbetserfarenhet eller en kombination av utbildning och erfarenhet på totalt 3 år. Det finns medicinska och bakgrundskontroller att passera, tillsammans med tentor och en kurs på Federal Aviation Administration (FAA) akademin. Medianårslön för flygledare var 122 950 i maj 2015. Sysselsättningen hos flygtrafiktjänstemän förväntas minska med 9 procent från 2014 till 2024. De flesta sysselsättningsmöjligheterna kommer att härröra från behovet av att ersätta arbetstagare som går i pension eller lämnar yrket. Utforska resurser för sysselsättning och löner per stat och område för flygledare. Jämför jobbtjänster, utbildning, jobbtillväxt och lön av flygledare med liknande yrken. Läs mer om flygledare genom att besöka ytterligare resurser, inklusive ONET, en källa om viktiga egenskaper hos arbetare och yrken. Vilka flygtrafiktjänstemän gör om detta avsnitt Flygledare tillåter ändringar i flygvägen. Flygtrafiktjänstemän samordnar flygtrafikens rörelse, för att säkerställa att flygplanet håller sig trygga avstånd från varandra. Flygledare gör vanligtvis följande: Utfärda landnings - och startinstruktioner till piloter Övervaka och styra flygplanets rörelse på marken och i luften, med hjälp av radar, datorer eller visuella referenser. Kontrollera all marktrafik på flygplatser, inklusive bagagefordon och flygplats arbetstagare Hantera kommunikationer genom att överföra kontrollen av avgående flygningar till andra trafikstyrningscentraler och acceptera kontrollen över ankomna flygningar. Ge information till piloter, t. ex. väderuppdateringar, landningsbanor och annan viktig information. trafikkontrollers primära oro är säkerhet, men de måste också styra flygplan effektivt för att minimera förseningar. De hanterar flygflödet in i och ut ur flygluftsutrymmet, styra piloter under start och landning och övervaka flygplan när de reser genom skyn. Kontrollanter hanterar vanligtvis flera flygplan samtidigt och måste göra snabba beslut för att säkerställa flygplanets säkerhet. Till exempel kan en kontrollant styra ett flygplan på landningsmetoden samtidigt som det tillhandahåller ett annat flygplan med väderinformation. Följande är exempel på typer av flygledare: Tower controllers styr rörelsen av fordon på landningsbanor och taxibilar. De kontrollerar flygplan, ger piloter utrymme för start eller landning, och styr rörligheten för flygplan och annan trafik på landningsbanor och i andra delar av flygplatsen. De flesta arbetar från kontrolltorn och tittar på den trafik de kontrollerar. Tillvägagångs - och avgångsstyrare säkerställer att flygplan som reser inom ett flygplatser luftrum upprätthåller minsta separation för säkerhet. De ger utrymme för att komma in i kontrollerat luftrum och lämna kontroll över flygplan till vägledare. De använder radarutrustning för att övervaka flygvägar och arbeta i byggnader som kallas Terminal Radar Approach Control Centers (TRACON). De ger också information till piloter, till exempel väderförhållanden och andra kritiska meddelanden. Envägsstyrare övervakar flygplan när de lämnar ett flygplatser luftrum. De arbetar på flygledningskontrollcentra i hela landet, som vanligen inte finns på flygplatser. Varje centrum har tilldelats ett luftrum baserat på geografi och höjd i området där den ligger. När ett flygplan närmar sig och flyger genom ett centrerat luftrum, styr vägledare flygplanet längs dess rutt. De kan anpassa flygplanets flygväg för att undvika kollisioner och för säkerhet i allmänhet. När ett flygplan går längs sin väg, räcker vägledare till planet till nästa centrum, tillvägagångssätt eller torn längs banan, efter behov. Envägsregulatorer ägnar särskild uppmärksamhet åt flygplan när de sänker sig och närmar sig det livligare luftrummet runt en flygplats. De vänder flygplanet till flygplatserna närma sig kontrollanter när flygplanet är cirka 20-50 mil från flygplatsen. Vissa flygledare arbetar på Air Traffic Control Systems Command Center. Dessa kontrollörer övervakar trafikmönstren inom hela det nationella luftrummet. När de hittar en flaskhals ger de instruktioner till andra kontroller, vilket hjälper till att förhindra trafikstockningar. Deras mål är att hålla trafiknivåer hanterbara för flygplatsen och för vägledare. Arbetsmiljö Om den här sektionen Flygledare arbetar snabbt samtidigt som total koncentration upprätthålls. Flygledare hade cirka 24 500 arbetstillfällen år 2014. Majoriteten av kontrollanterna arbetade för Federal Aviation Administration (FAA). Flygtrafiktjänstemän arbetar i kontrolltorn, tillvägagångssätt för kontrollenhet eller avvägscentrum. Många torn - och approachdeparture controllers arbetar nära stora flygplatser. Envägsregulatorer arbetar i säkra kontorsbyggnader belägna över hela landet, som vanligen inte finns i flygplatser. Approachdeparture controllers arbetar ofta i semidarkrum. De flygplan de kontrollerar visas som ljuspunkter som rör sig över sina radarskärmar, och ett väl upplyst rum skulle göra det svårt att se skärmen ordentligt. Controllers måste arbeta snabbt och effektivt samtidigt som koncentrationen bibehålls. Den mentala stressen att vara ansvarig för säkerheten för flygplan och deras passagerare kan beskattas. Som en följd av detta tenderar cheferna att gå i pension tidigare än de flesta arbetare. De med 20 års erfarenhet är berättigade att gå i pension vid 50 års ålder, medan de med 25 års tjänst kan gå i pension tidigare än det. Kontrollörer måste gå i pension vid 56 års ålder. Arbetsplaner De flesta flygledare arbetar heltid och vissa arbetar ytterligare timmar. Controllers kan rotera växlingar mellan dag, kväll och natt, eftersom större kontrollanläggningar arbetar kontinuerligt. Kontrollörer arbetar också helg - och semesterskift. Mindre upptagna flygplatser kan ha torn som inte fungerar 24 timmar. Kontrollörer på dessa flygplatser har mer vanliga arbetsscheman. Så här blir du en flygtrafikkontrollant Om den här sektionen Flygledare arbetar ofta i halvmåliga rum. För att bli flygkontrollant måste en sökande vara en amerikansk medborgare Har en kandidatexamen eller arbetslivserfarenhet eller en kombination av utbildning och erfarenhet på totalt 3 år. Passa medicinska och bakgrundskontroller. Uppnå kvalificeringspoäng på Federal Aviation Administration (FAA) Förberedelsestest, som innehåller en biografisk bedömning Passera standardflygplanet (AT-SAT) Avsluta en utbildning på FAA-akademin (och starta den innan den fyller 31 år) AT-SAT är en 8-timmars dator baserad examen. Några av de testade egenskaperna inkluderar aritmetik, prioritering, planering, tolerans för hög intensitet, beslutsfattande, visualisering, problemlösning och rörelsedetektering. Controllers måste också genomgå en fysisk tentamen varje år och en jobbprestationstest två gånger per år. Dessutom måste de passera periodiska läkemedelsscreeningar. FAA fastställer riktlinjer för skolor som erbjuder ett program kallat Air Traffic Collegiate Training Initiative, eller AT-CTI-programmet. AT-CTI-skolor erbjuder 2- eller 4-åriga grader som är utformade för att förbereda studenterna för en karriär inom flygkontroll. Läroplanen är inte standardiserad, men kurser är inriktade på ämnen som är grundläggande för luftfarten. Ämnen är luftväder, luftrum, clearances, läsningskartor, federala föreskrifter och relaterade ämnen. Den biografiska bedömningen är också känd som ett biodata-test, en personlighetstest som tittar på kandidatens svarmönster för att avgöra om personen passar bra för ytterligare flygutbildning. Mer information finns på PPM-sidan (Office of Personnel Management) om biodata-test. Sökande som passerar både AT-SAT och den biografiska bedömningen är berättigade att anmäla sig till en intensiv kurs på FAA-akademin. Flygledare kan också ansöka om positioner genom lediga meddelanden till allmänheten när sådana meddelanden är tillgängliga. Meddelandena tillåter de som inte har någon speciell erfarenhet eller utbildning att ansöka om att bli flygtrafiktjänstemän. Dessa sökande måste generellt ha fullgjort en 4-årig examen, ha motsvarande sekventiell arbetslivserfarenhet eller ha någon kombination av de två. För att förbättra sina chanser att klara provet bör sökande från allmänheten försöka utbilda sig i enlighet med AT-CTI och AT-SAT-standarderna. Arbetslivserfarenhet i en närstående yrke Sökande med enbart högskoleutbildning måste ha år av fortlöpande arbetslivserfarenhet eller en kombination av erfarenhet och utbildning. Arbetslivserfarenhet omfattar arbete som en kommersiell pilot, navigatör eller flygleverantör. Annan arbetslivserfarenhet som kräver kunskap om luftfartsfrågor, till exempel väder - och flygbestämmelser, kan vara acceptabelt. Kandidater med tidigare erfarenhet av flygtrafikstyrning är automatiskt berättigade att ansöka om flygtrafikledare positioner. De behöver inte ta FAA-förberedelsestestet. Det kan finnas specifika jobbposter för dem som redan har erfarenhet av att arbeta som flygtrafikledare, till exempel genom militären. De flesta nyanställda flygledare utbildas på FAA Academy, som ligger i Oklahoma City, Oklahoma. Längden på träningen varierar med positionen och sökandens bakgrund. Sökande måste anställas senast 31 års födelsedag. Efter examen från akademin tilldelas praktikanter till en flygtrafiktjänst som utvecklingsledare. tills de fyller alla krav på att bli certifierad flygledare. Utvecklingsledare startar sin karriär genom att leverera piloter med grundläggande flygdata och flygplatsinformation. De går sedan fram till positioner i kontrollrummet som har mer ansvar. Eftersom utvecklingscheferna mäter olika uppgifter, tjänar de ökningar av löne och förskott i sin träning. De med tidigare kontroller erfarenhet kan ta mindre tid att bli fullt certifierad. Trainees som misslyckas med att slutföra akademin eller deras utbildning på jobbet inom en viss tid avvisas vanligtvis. Det finns möjligheter för en regulatör att byta från en färdväg till en flygplatsposition, även om överföringen kräver ytterligare akademisk utbildning. Inom båda dessa kategorier kan controllers överföra till jobb på olika platser eller avancera till tillsynsställningar. Licenser, certifieringar och registreringar Alla flygtrafiktjänstemän måste inneha ett Air Traffic Control Tower Operator Certificate eller vara lämpligt kvalificerade och övervakade enligt avsnitt 14 i Code of Federal Regulations, del 65. De måste vara minst 18 år och flytande på engelska, och de måste uppfylla alla kunskaper och färdighetskrav. Viktiga egenskaper Kommunikationsförmåga. Flygledare måste kunna ge tydliga, korta instruktioner, lyssna noggrant på pilotsförfrågningar och svara genom att tala tydligt. Koncentrationsförmåga. Controllers måste kunna koncentrera sig i ett rum där flera samtal inträffar samtidigt. Till exempel, i ett stort flygplatstorn kan flera kontrollanter prata med flera piloter samtidigt. Beslutsfattande färdigheter. Kontrollörer måste fatta snabba beslut. Till exempel, när en pilot begär en höjdbyte eller kurs för att undvika dåligt väder, måste regulatorn reagera snabbt så att planet kan fungera säkert. Matematik färdigheter. Kontrollanter måste kunna göra aritmetik exakt och snabbt. De behöver ofta beräkna hastigheter, tider och avstånd, och de rekommenderar rubrik och höjdändringar. Organisationsförmåga. Controllers måste kunna samordna åtgärderna för flera flygningar. Kontrollörer måste kunna prioritera uppgifter, eftersom de kan behöva vägleda flera piloter samtidigt. Problemlösningsförmåga. Kontrollörer måste kunna förstå komplexa situationer, såsom effekten av att ändra vädermönster på en flygplan. Kontrollanter måste kunna granska viktig information och tillhandahålla piloter med lämpliga lösningar. Obs! Alla yrken omfattar alla yrken i amerikanska ekonomin. Källa: USA: s arbetsstatistikstatistik, sysselsättningsstatistik Den medianårliga lönen för flygtrafiktjänstemän var 122 950 i maj 2015. Medianlönen är lönen där hälften av arbetarna i ett yrke tjänat mer än det beloppet och hälften tjänat mindre. Den lägsta 10 procent tjänade mindre än 66.780, och den högsta 10 procent tjänade mer än 172.590. Lönerna för utvecklingsstyrare ökar när de slutför varje ny träningsfas. Enligt FAA varierar startlönen för mer avancerade kontrollanter som har avslutat utbildning på arbetsplatsen med platsen för anläggningen, flygvägarnas komplexitet och andra faktorer. En fullständig förklaring av nuvarande startlön finns på FAA Aviation Careers Page. De flesta flygledare arbetar heltid, och vissa arbetar ytterligare timmar. Controllers kan rotera växlingar mellan dag, kväll och natt, eftersom större kontrollanläggningar arbetar kontinuerligt. Kontrollörer arbetar också helg - och semesterskift. Mindre upptagna flygplatser kan ha torn som inte fungerar 24 timmar. Kontrollörer på dessa flygplatser har mer vanliga arbetsscheman. Unionens medlemskap Jämfört med arbetstagare i alla yrken hade flygtrafiktjänstemän en högre andel arbetare som tillhörde en facklig organisation 2014. Obs! Alla yrken omfattar alla yrken i amerikanska ekonomin. Källa: US Bureau of Labor Statistics, Employment Projections-programmet Sysselsättningen av flygledare förväntas minska med 9 procent från 2014 till 2024. De flesta sysselsättningsmöjligheterna kommer att härröra från behovet av att ersätta arbetstagare som går i pension. Flygtrafiken kommer sannolikt att öka, och det kommer att finnas sysselsättningsmöjligheter eftersom Federal Aviation Administration (FAA) kommer att behöva byta ut pensionärer. På lång sikt förväntas det satellitbaserade systemet NextGen tillåta enskilda kontrollanter att hantera mer flygtrafik. Jobbutsikter Jobbmöjligheter är bäst för personer med tidigare erfarenhet och de som är i början av tjugoårsåldern och kan klara FAAs biodata-test. Konkurrensen för flygtrafiktjänsten förväntas bli mycket stark, med många söker ett relativt litet antal jobb. De som är villiga att leva någonstans i landet kommer att ha en fördel. Uppgifter om sysselsättningsprognos för flygledare, 2014-24 Områdesdata Om denna sektion Sysselsättningsstatistik (OES) Programmet för sysselsättningsstatistik (OES) ger årliga arbetskrafts - och löneuppskattningar för över 800 yrken. Dessa uppskattningar är tillgängliga för nationen som helhet, för enskilda stater och för storstäder och storstäder. Länken nedan kommer till OES-datakartor för sysselsättning och löner per stat och område. Prognoser Centrala sysselsättningsprognoser utvecklas för alla stater genom arbetsmarknadsinformation (LMI) eller enskilda statskontor för sysselsättningsprojekt. Alla statliga prognosdata finns tillgängliga på projektionscentralen. Informationen på denna sida möjliggör jämförbar sysselsättningstillväxt för ett yrke jämfört med stater eller jämförs i ett tillstånd. Dessutom kan stater producera prognoser för områden där det finns länkar till varje statersquos webbplats där dessa data kan hämtas. Career InfoNet Americarsquos Career InfoNet innehåller hundratals yrkesprofiler med data som finns tillgängliga på statligt och tunnelbana. Det finns länkar i menyn till vänster för att jämföra yrkesverksamhet med statliga och arbetslöner genom lokalt område eller tunnelbana. Det finns också ett löninfo verktyg för att söka efter löner via postnummer. Flytta checklista Gå igenom alla rum i ditt hus och bestäm vad du vill hålla och vad du kan bli av med. Tänk på om några föremål kräver särskild förpackning eller extra försäkringsskydd. Börja undersöka flyttalternativen. Lita inte på ett citat via telefonförfrågan en uppskattning på plats. Få en uppskattning skriftligen från varje företag och se till att det har ett USDOT (US Department of Transportation) nummer på det om du flyttar till ett annat land. Om du flyttar inom ett tillstånd, kräver vissa stater ett USDOT-nummer, kolla här för att se om ditt tillstånd gör det. Du kan också kolla med dina statliga allmännyttiga kommissioner, rörliga föreningar eller Better Business Bureau. Skapa ett rörligt bindemedel. Använd det här bindemedlet för att hålla reda på allting dina uppskattningar, dina kvitton och en inventering av alla föremål du flyttar. Ordna skolposter. Gå till din barns skola och se till att deras register överförs till sitt nya skolområde.

No comments:

Post a Comment