Monday 27 November 2017

Trading strategies in option pdf


Gratis Storbritannien och Worldwide Delivery. Gratis UK Exchange Service. Subsidierad Worldwide Exchange Service. Skatter och avgifter Alla priser som visas på denna webbplats inkluderar alla skatter och avgifter, vilket innebär att det inte finns några extra kostnader vid leveransen. Det pris du ser blir det pris du betalar. Innovation På framsidan av Hitech-material inom förstärkta motorcykel Jeans sedan 1998. Fria benlängder ändrade till storlek. Revolutionerande effektskydd Valfritt CE-godkänt D 3 O höft och knäpansar. Kvalitet Designad i Storbritannien till högsta standard. Förbättrad komfort och skydd Nytt, mjukare, bekvämt Ktech Paraaramid nötskydd från midjeband ner till skenorna. Erfarenhet Vår familj har producerat denim jeans sedan 1955. Knä Armor Justerbar positionering av skydd. Nötning Nitton års beprövad skydd. Sömmar Dubbel säkerhetssöm inklusive K-tech trådar. Framfickor Tillverkad helt från denim för extra styrka. Zip YKK (livstid garanterad). Nitar Färgverksvänliga plana naglar. Studs Hood branded studs. Geschreven: onsdag 15 februari 2017 10:51 Eftersom jag tidigare varit mindre aktiv på sociala medier är det dags att jobba där. Den senaste veckan spelade min äventyr i USA sig i Seattle. Därför åkte vi träffade en 20-tal atleten torsdag morgon mot Denver för att ta flyg till Seattle, WASHINGTON staten aan de Westkust. Vi anlände där runt 8 timmar 39s kvällar. Därigenom såg vi Seattle Seattle på kvällen, vilket är verkligen fantastiskt. (i bilaga en bild av quotThe Space Needlequot) När jag kom fram på hotellet kan jag snabbt gå med något med mina kameramän, 2 Britten från London. Därefter går du så snart som möjligt och sover om nästa morgon. Läs mer. Skrivet: måndag 13 februari 2017 11:37 10 39grote39 AVLO39ers stod vid starten av Championship of Vlaanderen över Rotselaar, alla gick med en topp 10 klassificering huswaarts. De kampioenen: Justine Tinck (junioren) och Charlotte Van Hese (beloften) Silver: Jessica Van Bruyssel (W35) 5: De Bosscher Pieterjan (kort kors) - Picavet Sofie (lång kors) - Elise Van Raemdonck (junioren) - Eddy Van Puyvelde (M45) 6: Ruben Van Praet (kortkors) - Gert Stuyven (M40) 9: Ivan Janssens (M50) Vid ungdomen var det ännu en 4: e plats för miniem Sverre Van Britsom. uitslagen Skrivet: måndag 06 februari 2017 18:57 Övergått helg gav 4 atleten det bästa av sig själv under denna två dagars. Sara Van Ryckeghem hos CAD-kvinnorna fick en 20 e plats. Vid CAD-herren blev vi representerade av Xander Ros och Jonas Verduyckt. Efter en rits personliga uppgifter slutade Xander på 6 e plats. Jonas fick träffa 2 pr39s de 15 e platsen. Bryan var vår man hos SCH heren. I denna starka besatta match var det spannend till och med det sista numret. Meta bara en pr39s på fick fick Bryan totch fortfarande vid baken på den slutande 1000m. På ny en pr med resultat som bronsmedalj. Proficiat aan alle atleten. Bedankt aan de trainers voor de begeleiding In het bijzonder Geert De Borger, die 2 dagen en motiverende kracht was. Skrivet: måndag 06 februari 2017 18:18 Koldt men torkat i Klapperstraat i Beveren-Waas där söndagsmiddag om provinsiella veldlooptitels blev striden. AVLO39s De Bruyn Elise (ben1), Vidarsson Viktor Noi (vuxen 1) Verniers Stephanie (min 1) Van Britsom Sverre (min 1) DeBosscher Pieterjan (kortkors) Van Raemdonck Elise och Ivan Janssens (mästare50) kan beteckna provinsiella veldloopkampioenen 2017. Prenumerera på alla AVLO-deltagare. Resultat: volh. be Senare mer info om teamklassementen. Skrivet: måndag 30 januari 2017 12:09 Mathias De Leenheer levererar AVLO en silverplatta i hinkstapspringen. Steffi Dhont gick som 4 e net bredvid polstokpodium. Andra resultat: 6: Vandorpe Axelle (60H) med en PR och Zita Goossens (hög) 7: De Leenheer Mathias (ver) serie: Top Maya (60H) och De Schryver Davy (800m) Skrivet: måndag 23 januari 2017 11:47 Stijn Van Nieuwenhove (guld - 400m scholieren) och Benjamin Evrard (brons - kadetten boys) gick med en medaille huiswaarts. För olika idrottare var detta definitivt inte det kampioenskap som de hade i tankar. Det kan nu främst vara en motivation för att arbeta hårt och att visa under de belgiska kamperna vad de är värda. Välkommen till alla deltagare och framgång ännu de kommande kamperna Läs mer. Schreven: tisdag 10 januari 2017 16:24 Den senaste helgen var det första viktiga inomhusavtalen med Provinciale kampioenschappen. Våra idrottsmän har alla sina bästa beentjes inlett trots det begränsade antal förberedelsestävlingar. Vi uppnådde 16 podiumplatser: Läs mer. Schreven: tisdag 27 december 2016 12:45 Söndagen fick Stephanie Verniers hennes trofé i mottaga som sexfoldige provinciaalse kampioene. Individuellt i landsväg, meerkamp, ​​1000m piste och i springet, och tillsammans med eleverna pussar 2015-2016 på avlossningarna 4 x 60m och de 3 x 600m. Även broder Thibeau Verniers får ta emot trofén som provinsiell och Vlaams kampioen på 300m horden. Sverre Van Britsom fick också ta emot en trofé för sin provinsiella titel på 1000 meter. Han blev också 2: a i valet av årets åsikt. Han hade också 2 titlar med de pupillen aflossingsploeg. Även Karen Van Hecke fick en trofé för sin titel i hinkstapspringen hos mästarna. Alsook Sofie Picavet fick ta emot en trofé. Sida 1 av 28 Vem är på BK VELDLOPEN i Wachtebeke på söndag 12 mars. vill komma supporteren för våra atletor, har redan möjlighet att köpa biljetter i FÖRVERKOOP. HUR BESTELLEN. beställningsformulär fyller i OPHALEN. kantine Lokeren: woensdag 1 och 8 mars 15u30-15u45,16u30-17u15 en 19u15-20u söndag 4 mars och 11 mars 9u30-10u15 kantine Zele: fredag ​​3 och 10 mars 19u30-20u30 PRIS. 7,00 euro per biljett Gör fallet för kvalitetsstudier För att se de senaste fallstudierna publicerade på ASQ. org, besök Case Studies Landing Page. Hälso - och sjukvård med hjälp av DMAIC för att förbättra sysselsättningsskift-förändringsuppdrag I denna fallstudie som involverade ett anonymt sjukhus försökte sjukvårdsavdelningsledare förbättra effektiviteten i deras personalomsökningsskifteförändringar. Vid värdeströmmen kartläggning av processen identifierade lagmedlemmar att skiftomsorgsrapporten tog i genomsnitt 43 minuter att slutföra. Med hjälp av DMAIC och andra kvalitetsverktyg förbättrade lagmedlemmar sig själva processrsquo sigma-nivån från 0,7 till 3,3. Läs presentationen eller nedladdningen av online-casestudier Använda DMAIC för att förbättra omvårdnadsskift-förändringsuppdrag (PDF). Februari 2016 Använda kontrollscheman i en sjukvårdsinställning Denna undervisningsstudie innehåller tecken, sjukhus och vårddata som är alla fiktiva. Vid användning av fallstudien i klassrum eller organisationer bör läsarna kunna skapa ett kontrollschema och tolka resultaten och identifiera situationer som skulle vara lämpliga för kontrolldiagramanalys. Fallet passar bäst för MBA-verksamhetskurser och - moduler, särskilt de som är inriktade på förbättring av verksamhetsprocessen. Det kan också användas i en sjukhusinställning vid en anläggning som har omfamnat en kontinuerlig förbättringsfilosofi. Läs online-casestudiernas presentation eller nedladdning med hjälp av kontrollscheman i en hälsovårdsinställning (PDF). December 2015 Aligning, förbättring av nyckelåtgärder Net Texas Healthcare Organization Baldrige Honor När St. Davidrsquos HealthCare först antog Baldrige-kriterierna såg ledarna det som en förbättringsram för att forma en kultur av kvalitet och prestanda. En gång nedsänkt i ramarna använde ledarna det som ett verktyg för att hjälpa till att anpassa och förbättra arbetet med organisationen och de viktigaste åtgärderna. Organizationrsquos akutavdelningar fungerade som ett utmärkt exempel på att förbättra viktiga mätvärden, eftersom väntetiderna förkortades avsevärt för att möta konkurrenskraftiga utmaningar. I 2014 tjänade St. Davidrsquos HealthCare nationalsquos topp ära för prestanda, Malcolm Baldrige National Quality Award. Läs online casinomeddelandet eller ladda ner Aligning, Improve Key Measures Net Texas Healthcare Organisation Baldrige Honor (PDF). Augusti 2015 Brist på rapporterade läkemedelsfel Spurs sjukhus för att förbättra datafokus, patientsäkerhet Ett kvalitetsförbättringsprojekt på Medcare Hospital i Dubai centrerade på orapporterade medicineringsfel. Ett korsfunktionellt team använde FOCUS-PDCA-modellen för att fastställa grundorsaker och identifiera potentiella förbättringar. Vid genomförandet av en mängd olika billiga lösningar kände personalen mer bekvämt vid rapporteringsfel, vilket gav värdefull information för att bygga säkrare system. Läs den elektroniska fallstudiepresentationen eller ladda ner Brist på rapporterade läkemedelsfel Spurs sjukhus för att förbättra datafokus, patientsäkerhet (PDF). Juni 2015 Polska dialyscentralen Medarbetare använder visuell hantering för att öka säkerheten, förbättra organisationen av medicinsk utrustning. Den regionala nefrologiska centrumet (RNC) Dializa i Polen använder effektiva och effektiva metoder för lean filosofi för att säkerställa patientsäkerhet och högkvalitativ nivå av medicinska tjänster. RNC upplevde problem relaterade till arbetsplatsorganisation, användning av tvättstugor och behandlingsutrymme delat mellan patienter. Personalen använde visuell hantering (VM) mager metoder som 5S, Gemba och Kaizen för att förbättra organisation och effektivitet i sjukhusutrymmet. Läs online-casestudiepresentationen eller ladda ner Polish Dialysis Center-anställda Använd Visual Management för att öka säkerheten, förbättra organisationen av medicinsk utrustning (PDF). Mars 2015 Systematisk förbättring av operationsrummet Patientflöde genom värde Stream kartläggning och Kaizen-evenemang (PDF, 450 KB) I denna fallstudie lär du dig hur Thomas Jefferson University Hospital i Philadelphia, PA, använde värde-kartläggning för att identifiera och genomföra sju leanprojekt inom perioperativ avdelning över fyra år. Oktober 2013 Läkare, sjuksköterskor övervinna arbetsplatshierarkier för att förbättra patientupplevelsepoäng i Phoenix ER Genom att använda DMAIC-tillvägagångssättet och Pareto-analysen försökte ett visionsgrupp av läkare och sjuksköterskor vid Banner Health i Arizona förbättra patientens erfarenhetspoäng inom akutmottagningen och samtidigt minska riskerna för tvister . Genom att initiera ett antal processförbättringar kunde ledarna minska sannolikheten för att en patient lämnar ett klagomål före ER-utsläpp med 89 procent. Oktober 2013 Kritiska framgångsfaktorer som leder till andra Baldrige Award (PDF, 119 KB) Efter det att flaggskeppssjukhuset fick ett Baldrige Award 2006, tillämpade North Mississippi Health Services Baldrige Criteria i hela organisationen. Fokuserat på sina fem kritiska framgångsfaktorer, mottog systemet Baldrige 2012. Maj 2013 Sex sjukhus bekämpar regionala nödavdelningar Congestion With Lean (PDF, 371 KB) Representanter från sex urbana sjukhus i den kanadensiska provinsen British Columbia som partner för att tjäna mentala Hälso - och missbrukspatienter samarbetade för att minska överbelastningen av akutavdelningen genom att använda en enda vårdmodell på alla platser. Mer än 80 anställda från sjukhusen assisterade med denna insats genom att använda lutande verktyg, få referensdata och standardisera arbetsaktiviteter. Att erkänna att den tekniska sidan bara är en del av pusslet, ledde ledarskapet och projektgruppen till en formell uppsättning kritiska framgångsfaktorer för att engagera förändringen i kulturen. November 2012. Resa till perfekt: Mayo Clinic och vägen till kvalitet En del av ett initiativ för att utforska den ldquoNext generationen av kvalitetsledarskap, rdquo denna fallstudie kommer att beskriva utvecklingen av Mayo Clinicrsquos kultur av kvalitet och hur ledare körde ett systembrett transformation med en unik kvalitetsmodell som inkluderade aspekter av kontinuerlig förbättring, Baldrige-kriterierna, magert och Six Sigma. Juli 2012 Imaging Core Lab tar kvalitet utöver regulatoriska krav med ISO 9001 Medical Metrics Inc. (MMI), hade ett befintligt kvalitetsstyrningssystem som strukturerades för att uppfylla FDA-föreskrifter, men det saknades en ram för att hjälpa till med att driva organisationsövergripande förbättringar. MMI arbetade med en extern konsult för att skapa en integrerad systemadministration av systemkrav med ISO 9001-ramverket och fick certifiering till standarden på mindre än sju månader. Läs online casinomeddelandet eller ladda ner Imaging Core Lab tar kvalitet utöver regulatoriska krav med ISO 9001 (PDF). Juni 2012 Trading Accreditation for Performance Excellence Model (PDF, 386 KB) För att fortsätta på sin resa till excellence sökte Spectrum Care efter rätt kvalitet och upptäckte New Zealand Business Excellence-modellen. Samtidigt drog organisationen slutsatsen att dess ackrediteringsprocess misslyckades med att ge en betydande utmaning, så den returnerade sin ldquocertificationrdquo till revisionsorganet. Spectrum Care tillämpade en organisationsövergripande tillämpning av den nya ramen för alla serviceområden och aktiviteter. Organisationen fick ett Silver Award från New Zealand Business Excellence Foundation 2010. Fonden för sjukvårdsverksamhet Hjälp Sjukhus främja en patientsäkerhetskultur (PDF, 536 KB) Abington Memorial Hospital skapade en kultur för patientsäkerhet och förbättrad kommunikation mellan personal med TeamSTEPPStrade-programmet. TeamSTEPPStrade är skapat av försvarsdepartementet och byrån för vårdforskning och - kvalitet, och är ett samarbetssystem baserat på lärdomar från ldquohigh pålitlighet organisationer, rdquo som militära operationer, luftfart och samhällets nödsituationstjänster. Oktober 2011 ASQ-certifiering: Min konkurrenskraftiga fördel i en hård ekonomi (PDF, 361 KB) Den här nyutbildade högskolan har startat sin karriär inom vården genom att få CQIA och CSSBB certifieringar. Inom två år efter landningen av sitt första jobb, fick han två kampanjer och tredubblerade sin lön. September 2011 Healthcare Provider Formaliserar Improvement Framework, Captures State Honors (PDF, 720 KB) ChildServe antog BaldrigeIRPE (Iowa Recognition for Performance Excellence) - ramen för att strukturera sin processförbättringsresa och tjänade en bronsnivå IRPE-pris 2010 med sin första ansökan. Augusti 2011 Minskar väntetiden på MR-tentor ger Akron barns sjukhus konkurrensutsatta kant (PDF, 384 KB) Radiologiska avdelningen på detta nordöstra Ohio-sjukhus använde Lean Six Sigma för att minska väntetiderna för MR-tentor i dagar och veckor. Efter förbättringsprojektet fick sjukhuset 1,2 miljoner i inkrementella intäkter från första året. April 2011 Ett bättre sätt att utföra bärbara röntgenstrålar Ett korsfunktionellt team på Aurora St. Lukersquos Medical Center använde magra verktyg för att utveckla ett nytt förfarande för att utföra bärbara röntgenstrålar. Processförbättringar har minskat arbetstagarnas ersättningskostnader, ökad produktivitet och förbättrad patientsäkerhet. Läs online-casestudiepresentationen eller ladda ner ett bättre sätt att utföra bärbara x-strålar (PDF). Mars 2011 Barnes-Jewish Hospital förbättrar Kvalitetspasienten genom att omfamna Lean (PDF, 530 KB) Den organisationsövergripande leanprogrammet på Barnes-Jewish Hospital kombinerar ett utbildningsprogram för alla anställda med fokuserade förbättringar av värdeflöden. November 2010 Med Process Improvement Beyond Quality Department (PDF, 326 KB) Sedan adoptionen av Baldrige-kriterierna som ett ramverk för processförbättring 2005 har Genesis Health System tjänat två statewide bronsnivå prestanda excellens utmärkelser och en silver pris. Juni 2010 Kvalitetsbegränsad kultur i Iowa Hospital (PDF, 250 KB) PDSA-cykeln, databaserat beslutsfattande och magra metoder är en del av kvalitetskulturen på Guttenbergs kommunala sjukhus. Under 2008 fick sjukhuset ett Silver Award i Iowa Recognition for Performance Excellence-programmet. Rural Hospital trivs med kontinuerlig förbättring och innovation (PDF, 210 KB) Hög patientnöjdhet resulterade från en kulturförändring vid Wright Medical Center. De förskjutits till en mer öppen kommunikationsmodell och ett pelarsystem som fokuserar på sex områden av prestationsförbättring. Sjukhuset är nu ett val för hälsovård i norra centrala Iowa, med några av de högsta patientnöjdhetspoängen i nationen. April 2009 Strömmade inskrivningsnät Stora resultat för sjukvårdsledare (PDF, 193 KB) Kaiser Permanente Colorado använde Lean Six Sigma för att utvärdera och förbättra Medicaid-inskrivningsprocesser. Ett tre månaders projekt resulterade i en 45 procent vinst i Medicaid-medlemskapet, samtidigt som Medicaid ökade omsättningen med mer än 1 miljon årligen. Januari 2009 Great Ormond Street Hospital för barn: Ferrarirsquos Formula One Överlämnanden och överlämnande från kirurgi till intensivvård (PDF, 136 KB) Great Ormond Street Hospital for Children (GOSH) benchmarkade sin handoff från hjärtoperation till intensivvården mot pitstopptekniker av Ferrari Formel 1 race bil lag. Processförbättringar resulterade i ökad patientsäkerhet och minskade felprocenter. Augusti 2008. Utdrag ur kapitel 10 för Benchmarking för sjukhus: Uppnå bästa prestanda utan att behöva återuppfinna hjulet, av Victor E. Sower, Jo Ann Duffy och Gerald Kohers. Community Health Network reducerar dödliga infektioner genom tillförlitlighetskulturen (PDF, 223 KB) Community Health Network (CHN) har uppnått fantastiska resultat för att minska fall av ventilatorrelaterad lunginflammation (VAP) med hjälp av särskilda buntar av vård. Fyra av networkrsquos krishanterings - eller koronarvårdsenheter har inte rapporterat några fall av VAP i minst två år och en enhet har eliminerat alla fall av denna dödliga infektion sedan december 2003. Juni 2008 Bästa praxis i processförbättring (PDF, 235 KB) Internet revolutionerar processförbättringsprojekt genom att underlätta benchmarking, påskynda datainsamling och sätta människor i kontakt med kollegor. Emergency Department Prescribes Lean for Process Improvement (PDF, 179 KB) När Emergency Medical Center Emergency Medical Center använde magra tekniker för att förbättra processflödet ökade patientnöjdhetsresultatet från 30: e till 95: e percentilen. Kartläggning av värdeflöden hjälpte identifiera och eliminera icke-mervärde. Maj 2008. St Lukersquos sjukhus bryts ut ur paketet för att förbättra patientens och läkarnas tillfredsställelse (PDF, 238 KB) Efter att ha genomfört sin Baldrige-baserade ldquobreaking ur packrdquo-strategin, har St. Lukersquos Hospital förbättrat patientnöjdhetsresultatet från den 49: e till 90: e percentilen. Sjukhuset namngavs en Press Ganey Success Story-mottagare 2007 och en Silver Award-vinnare i Iowa Recognition for Performance Excellence-programmet. Mars 2008. Prescription for Community-Based Healthcare omfattar ISO 9001 (PDF, 270 KB) Community Anticoagulation Therapy Clinic visar hur ISO 9001-principerna kan skapa ramar för en samhällsmodell av vårdleverans och patientsäkerhet. Kunder och leverantörsundersökningar visar 100 tillfredsställelse med kliniken, som använder ett kontrollerat dokumentsystem baserat på ISO 9001, intern och extern granskning samt förebyggande och korrigerande handlingsplaner. Februari 2008. Pocono Medical Center: Snabbare Lab-resultat med hjälp av Six Sigma och Lean (PDF, 188 KB) Ett Six SigmaLean-projekt hjälpte ett laboratorium att utveckla en lösning för att leverera blodprovresultat till läkare senast klockan 6 alla andra patienter. Oktober 2006. Bringa order på order på Nebraska Medical Center (PDF, 118 KB) Nebraska Medical Center använde Six Sigma för att förbättra fullständigheten och tillgängligheten av läkarorder för patienterna som projektet inträffade inom ett Six Sigma-program som har returnerat cirka 7,5 miljoner i besparingar. Juli 2006. BaldrigemdashJust vad doktorn beställde (PDF, 230 KB) För 2004 förbättrade Malcolm Baldrige National Quality Award-mottagaren Robert Wood Johnson Universitetssjukhus Hamilton, patienttillfredsställelse med vård och omvårdnad, från 70 år 1999 till över 90 år 2004, sjukhus i Press Ganeyrsquos 90: e percentilen. Oktober 2005. Baxter International vinner Team Excellence Award Competition (PDF, 126 KB) Genomförandet av Lean-tekniker resulterar i mer än 70 förbättringar i den totala cykeltiden. Sommar 2005. Rx för förbättring: En fallstudie i ett polikliniskt apotek (PDF, 89 KB) Kvalitetsverktyg bidrar till att minska den totala genomsnittliga fylltidstiden med 44 minuter. Våren 2005. Holländska sjukhusimplementet Six Sigma (PDF, 61 KB) Sex Sigma-implementering på Röda Kors sjukhuset leder till besparingar samtidigt som fakturafel och patienter som behöver intravenösa antibiotika reduceras. Februari 2005. Ledarskapsutveckling vid Toronto Rehab: Aligning Thinking With Behavior (PDF, 97 KB) Organisationen integrerar framgångsrikt ledarskapsutveckling med sin övergripande företagsstrategi. Våren 2004. Överläggning av personalplanering av utmaningar vid Valley Baptist Health System (PDF, 53 KB) Ett projekt om personalplanering ledde till en övergripande minskning av timkostnaden för övertid och byråvändning, vilket översätter till 460 000 i potentiella besparingar. ASQ Six Sigma Forum, september 2003. USA: s försvarsdepartementets laboratorium först uppnår ISO 17025-ackreditering för att analysera kemiska krigsmedel. För att ytterligare tillgodose behoven hos sina kunder sökte Miljöövervaknings Laboratoriet (EML) från Edgewood Chemical Biological Center ISO 17025-ackreditering. Laboratoriet hjälper USA: s försvarsdepartement att upprätta krav på kvalitetskontroll vid provning av kemiska krigsmedel (CWA). För att förbereda ackreditering skapade eller modifierade EML mer än 60 kontrollerade dokument. Laboratoriet blev det första laboratoriet av sitt slag för att uppnå ISO 17025-ackreditering för CWA i oktober 2014. Läs online casinomeddelande eller ladda ner US Defense Department Lab Första för att uppnå ISO 17025 Ackreditering för att analysera kemiska krigsmedel (PDF). Juni 2016 En enhetlig tillvägagångssätt för inspektionsstandardutrustning som används av amerikanska armésoldater måste vara redo hela tiden. Armémekaniker och amerikanska försvarsdepartementet (DoD) - entreprenörerna måste behålla Armyrsquos-bilutrustning för att säkerställa att den är ldquomission capablerdquo när det behövs. Armén har en underhållsstandard för varje fordon i sin inventering. Standarden vänster bara tillräckligt med utrymme för varje enskild inspektör att tolka kraven på ett sätt som passar deras koncept för underhåll. Detta orsakade stor mångfald i faktiska underhållsstandarder. Ett kvalitetshanteringslag i Fort Campbell, en armébas i Kentucky nära Tennessee-gränsen, försökte mäta kostnaden för dessa varierande tolkningar och ge tydlighet till tillämpningen av Armyrsquos-standarden. Juni 2014 Lean Project hjälper Colorado DOT att ge katastrofrespons efter historisk översvämning När översvämningsvatten härskade delar av Colorado i september 2013 kom otaliga federala, statliga och kommunala myndighetsarbetare till handling som hjälpte medborgarna. Ett månadslångt reparationsprojekt för Colorado Department of Transportation (CDOT) och dess statliga motorvägssystem skulle sannolikt ha tagit längre om det inte varit ett resultat av ett Lean-förbättringsprojektlag. Se en sammanfattning av fallstudien, eller ladda ner Lean Project, hjälper Colorado DOT, ge katastrofreaktion efter historisk översvämning (PDF). Mars 2014 20 år av kvalitetsmilstoler Markera Förenade Arabemiraten Resan till Excellence För att förbättra konkurrenskraften för organisationer och nationen som helhet inledde Förenade Arabemiraten (UAE) på 1990-talet ett flertal strategiska kvalitets - och excellensinitiativ för att förbättra kvalitet och kundservice . Antagandet av kvalitetsramar och standarder har lett till betydande förbättringar av kvalitet, produktivitet, kundupplevelse och förbättring av UAErsquos globala konkurrenskraftiga ranking. Se en sammanfattning av fallstudien, eller ladda ner 20 års kvalitetsmilstoler Markera Förenade Arabemiraten Journey to Excellence (PDF). Februari 2014 Idealitet: Kvalitets - och konkurrensspetsen För en given motsats har TRIZ en lösning för att förbättra processen genom att göra förändringar i ett processteg. Inom TRIZ ligger ett koncept som kallas idealitet, eller det ideala tillståndet för ett system där alla funktioner uppnås utan problem. I denna fallstudie förklarar författaren hur idealitet kan uppnås med hjälp av verkliga exempel. Läs online-casestudiepresentationen eller ladda ner Idealitet: Kvalitets - och konkurrensnämnden (PDF). Juli 2016 Snabbare Lean och Six Sigma Project Completion via TRIZ Lean Six Sigma (LSS) problemlösning förbrukar mycket ansträngning för att identifiera grundorsaken och innebär en rättegångsmetod för att bekräfta viktiga faktorer. För någon given motsats har TRIZ en lösning för att förbättra processen genom att göra ändringar i ett processteg. Att kombinera TRIZ och LSS genom ett strukturerat tillvägagångssätt kan bidra till att minska insatserna och varaktigheten av LSS-projekt med nästan 10 gånger. Läs online casestudiepresentationen eller ladda ner Snabbare Lean och Six Sigma Project Completion via TRIZ (PDF). Mars 2016 YMCA-uppgraderingar Dagsläger med sex Sigma När en ledande ledare vid YMCA i USA introducerade Six Sigma till ungdomsutvecklingsavdelningen, inleddes en ny metod för hantering och spårning av projekt i organisationen. Efter att ha genomfört en utbildning på Green Belt-nivå, använde ett YMCA-projektteam Six Sigma-verktyg för att förbättra kulturen i organisationssquos sommardagsläger. Som personal blev bekvämare med hjälp av Six Sigma blev projektarbetet mer organiserat och datatyrt och projektgruppen överträffade sina förstaårsmål. Läs online casestudiepresentationen eller ladda ner YMCA Upgrades Day Campus med Six Sigma (PDF). Januari 2016 Indiska 5-stjärniga hotell Frontlinjepersonal Hitta lycka, bemyndigande att lösa avfallsproblem Muri, en japansk term som betyder stress, finns i hela organisationen och eliminering av den spelar en avgörande roll för tillväxt och hållbarhet. Samtidigt som hotellbranschen växer med en mycket snabb takt i Indien och andra delar av världen har utslaget blivit ett mycket stort problem, en av de främsta orsakerna är arbetsstress. I den här artikeln diskuteras de tekniker som användes för att förstå orsakerna till stress, kvantifiera det och komma fram till lösningar för en populär indisk hotellkedja som kommer att förbli anonym. Läs online-casinomeddelandet eller ladda ner Indiska 5-stjärniga hotell Frontlinjen personal Hitta lycka, befogenhet att lösa uppslagsproblem (PDF). August 2015 Rättsmedicinska tekniker avslöjar konkreta bevis i västafrikansk rörledning Konstruktionstvister Forensic intelligens och rättsmedicinska intervjuer kan användas för att bedöma nivån på överensstämmelse och effektivitet i ett projekts kvalitetssystem (QMS). I denna fallstudie bestred omfattningen av en entreprenörs genomförande av projektetsquos QMS, skapad för konstruktion, upphandling och konstruktion av en rörledning i Västafrika, bestridna mellan entreprenören och projektägaren. För att bedöma effektiviteten av projektetsquos QMS, har datainsamling genom rättsmedicinsk intelligens och rättsmedicinsk intervju utförts för att hjälpa till med att lösa tvisten. Oktober 2014 Six Sigma Optimization of Mystery Shopping Mystery shopping (MS) kan vara en mycket värdefull övning för att studera och utvärdera serviceleveransprestanda inom banksektorn. Med hjälp av Six Sigma-verktyg och hypotetiska data testar denna fallstudie tillvägagångssättet och resultaten för att mäta dålig service från utmärkt service. MS-tillvägagångssättet är mycket användbart som en balanserad scorecard-parameter för att mäta leverans inom servicecenter. September 2014 Origami Lean Training Exercise Att ge praktiska erfarenheter till studenter är avgörande för lean workshops. Origami, den japanska pappersviktskunsten, kan användas för att ge studenterna en praktisk erfarenhet för att förstå processtänkande och processsteg. Verksamheten kan vara effektiv vid överföring av kvalitetsredskap och koncept för alla åldersgrupper. Augusti 2014 Indien-baserad livförsäkringsbolag förbättrar kundretention genom Six Sigma, kvalitetsverktyg Med erkännandet av companyrsquos kundhushållningsgrad dämpat under acceptabla nivåer, började Max Life Insurance Company-ledare förbättringsprojekt Unnati att återkräva djupt bortfallna försäkringstagare. Med hjälp av Six Sigma - och kvalitetsverktyg identifierade lagmedlemmar mer än ett dussin möjliga möjligheter för agenter att förbättra sina kundrelationer, tredubbla behållningsgraden och generera miljoner i intäkter. Maj 2014 Nya Zeeland Port Company Stems Tidvatten av förfallna IT-biljetter Aucklands hamnar syftade till att minska antalet IT-call-biljetter som inte är färdiga inom överenskomna tidsramar. Organisationen initierade ett Six Sigma-projekt med hjälp av verktyg för att förbättra kundservice, kommunikation och prioritering. Som ett resultat av projektet uppsåg projektet en minskning med 50 procent i förfallna IT-biljetter under en långvarig period. Se en sammanfattning av fallstudien, eller ladda ner Nya Zeeland Port Company Stems Tidvatten av förfallna IT-biljetter (PDF, 219 KB). Januari 2014 Lean Six Sigma ökar effektiviteten för Financial Services Firm (PDF, 457 KB) En fondtjänsterorganisation använde ett Lean Six Sigma-tillvägagångssätt som innehöll kaizen-händelser för att förbättra processkontrollen och öka kapaciteten. På bara fyra månader uppnådde nio snabbkorrigeringsprojekt besparingar på 220 000, vilket banade vägen för större strategiska förbättringar. April 2012 En bredare syn på kvalitet genom certifiering (PDF, 561 KB) Nancy Garcia, en ledande ingenjörstjänsttekniker för InfinityQS, är en ASQ-certifierad kvalitetsingenjör och kvalitetscertifierad mjukvaruingenjör. Inte bara fick Garcia förtroende från ASQ Certification, hon utvecklade också djupare inblick i kvalitetsfältet. September 2011 Stöd till kunder och drivkvalitet genom kvalitet (PDF, 703 KB) Ett Firstsource Solutions-team använde Six Sigma för att förbättra sina processer för hantering av inkommande kundservice för ett kunds kunds nya företag, vilket sänker återuppringningsräntan från 15 procent till 9,6 procent. Maj 2011 Minskning av checkräntor med Six Sigma (PDF, 681 KB) Ett Firstsource Advantage-tvärfunktionellt team använde Six Sigma för att minska avkastningsgraden för en toppklient med mer än 20 procent över en sexmånadersperiod. April 2011 Service Provider Förbättrar Klient Metrics Med Six Sigma (PDF, 480 KB) Firstsource Solutions använde Six Sigma för att minska en privatiseringstidningsklienters turnaround-tid för att godkänna applikationer och öka kundernas intäkter med 6,9 miljoner pund. April 2011 Starkt engagemang för människor är huvudbeståndsdel för Texas Excellence (PDF, 275 KB) 2010 blev KN Management den andra mottagaren av matvaran Malcolm Baldrige National Quality Award och den första restauranggruppen någonsin att ta emot Texas Award for Performance Förträfflighet. Mars 2011 Ingen ond kvarstår längre än 96 timmar (PDF, 342 KB) Med hjälp av Six Sigma och kvalitetsverktyg reducerade ett Movistar Argentina förbättringslag brister i utbetalningen av kundbetalningar med 50 procent, förkortat den tid som krävs för att skicka betalningar från sju minuter till tre sekunder, minskad genomsnittlig allokeringstid från fem till två dagar och minskad omarbetning med 68 procent. Mars 2011 Negativ Press motiverar omöjligt uppdrag (PDF, 390 KB) Telefoacutenicarsquos Omöjligt Mission Team använde en Six Sigma-strategi för att öka betalningstiden till medieleverantörer från två procent till 97,5 procent. November 2010 Teaming Up med Six Sigma för att förbättra noggrannhet och kundnöjdhet (PDF, 326 KB) Ett Firstsource Solutions Six Sigma förbättringslag använde definiera, mäta, analysera, förbättra och kontrollera (DMAIC) tillvägagångssätt för att förbättra noggrannhetsräntorna för en kundsökning former. Klienten klarade en regelgranskning, undvika en ekonomisk straff och laget blev finalist i 2009-10 International Team Excellence Award-tävlingen. November 2010 Six Sigma förbättrar produktivitet, lägger till ekonomiskt värde (PDF, 588 KB) Med hjälp av ett teambaserat Six Sigma-tillvägagångssätt förbättrade Firstsource Advantage inköpscentralproduktiviteten och tillförde 250 000 ekonomiska fördelar. Förbättringslaget fick finalistutmärkelser i 2009-10 International Team Excellence Award-tävlingen. November 2010 Elverktyget utnyttjar kraftfull strategi för kontinuerlig förbättring (PDF, 313 KB) Affärsenheten Informationsteknik och affärsintegration (ITampBI) i södra Kalifornien Edison lanserade en treårig plan för att öka synligheten, medvetenheten och fokusera på kontinuerliga förbättringsinsatser för att bättre möta kundernas behov. Augusti 2010. Bygga en kultur av kvalitet (PDF, 248 KB) När Jeff Balaban etablerat ett kvalitetssäkringsprogram inom IT-avdelningen i Southern California Edison byggde han också en kvalitetskultur. Augusti 2010. Kvalitetsunderlag Förenkla komplexa tekniska dokumenthanteringsutmaningar (PDF, 257 kB) Kvalitetsverktyg som processkartläggning, fiskanalys och simuleringar har hjälpt ett verktygsföretag att överföra hanteringen av 750 000 dokument från mer än 150 olika anläggningar till ett centralt läge, vilket resulterar i årliga besparingar på mer än 1 miljon. April 2010 Utmaningen att övervinna framgång (PDF, 428 KB) En kombination av teori om begränsningar, Six Sigma och mager hjälpte ett DNA-testlaboratorium att ta en helhetssyn för att förbättra processen. Omkonstruktion av arbetsflödet och laboratorieutformningen och införande av nya driftsregler ökade kapaciteten utan att öka kostnaderna. Mars 2010 Goodwill Industries of South-East Wisconsin: Integrering av kvalitet och socialt ansvar (PDF, 255 KB) Goodwill Industries of South-Eastern Wisconsin använder mager tekniker och kaizen-händelser för att förbättra processer och förbättra sina insatser för socialt ansvar. Inom två år efter införandet av magertekniker hade Goodwill genomfört 16 processförbättringshändelser som sparade uppskattningsvis 2,8 miljoner i arbete och leveranser. December 2009. Få Green With Lean (PDF, 483 KB) JDSUs juridiska avdelningarrsquos globala handelslag använde leanverktyg för att eliminera avfall från sina importhanteringsprocesser. Genom att skapa en papperslös process hanterade laget en 500-procentig ökning av arbetet och eliminerade minst 70 000 papperskopior per år. September 2009. Singapore Housing and Development Board Teams Använd kvalitetsverktyg för att tillhandahålla prisvinnande kundservice juni 2009 Tre förbättringsgrupper från Singapores bostads - och utvecklingsstyrelse (HDB) kvalificerade som finalister i ASQrsquos 2008 International Team Excellence Award-processen. Läs om sina projekt. MAGI. Huddles: Handbook motiverar personal och förbättrar kundtjänst (PDF, 184 KB) Ett förbättringslag använde kvalitetsverktyg för att utveckla en handbok som minskade servicecenterövervakare. Förberedelsestiden för en daglig verksamhet med 75 procent, en besparing på 45 arbetstagarmånader per år. Kvalitetsverktyg Hjälp Singapore Bostads - och utvecklingsstyrelse Utveckla prisvinnande ny produkt (PDF, 419 KB) Kvalitetsverktyg hjälpte ett förbättringsteam att utveckla en ny produkt för att mäta gradienten av ramper i HDB-bostadsgrupper. Verktyget minskade hur mycket tid det tog för att bedöma en ramprsquos-gradient med 89,5 procent. Singapores bostads - och utvecklingsstyrelse MoJet Pack: Använda kvalitetsverktyg för produktutveckling (PDF, 266 KB) Ett HDB-förbättringslag använde kvalitetsverktyg för att utveckla en ny produkt, MoJet Pack, för att testa vattentäthet och förhindra läckage i hem. På bara ett år har användningen av MoJet Pack medfört en minskning med 90 procent av antalet sänkningsfallsfall per bostadsavtal. R. L. Polk amp Co. Gör varje utgåva det enda problemet (PDF, 191 KB) Årliga kundundersökningar för R. L. Polk amp Co. identifierade möjligheter till förbättring av kundkontakt och problemlösning. Genom att följa samma steg för varje problem och utföra fullständig grundorsaksanalys för 100 procent av problemen ökade Polk operativ excellens och förbättrad kundnöjdhet. Februari 2009. Förbättrad produktivitet genom Lean Six Sigma Warehouse Design (PDF, 190 KB) Ett Lean Six Sigma-förbättringslag på New Breed Logistics har använt kvalitetsverktyg som värdeflödesplanering, PICK-diagram och 5 Whys för att öka produktflödet och möta customersrsquo förpackningskrav. Till följd av detta minskade övertiden med 30 procent, produktiviteten ökade med 5 procent, nivån på frakt nått 100 procent och kundnöjdheten förbättrades, vilket ledde till ytterligare verksamhet. Februari 2009. Kör högre prestanda på arbetsplatsen: Använda Analytics, Dashboard-mätvärden och mjuka färdigheter för att förbättra resultat (PDF, 211 KB) Upptäckten av att förbättra lagerprestanda för ett västlig canadiskt industridistributionscenter upptäckte en Lean Six Sigma Black Belt skillnader mellan ldquohumanrdquo och ldquoautomatedrdquo affärsprocesser. February 2009. On the Right Track: Rail Company Reduces Expenses with Six Sigma (PDF, 182 KB) An improvement team at rail company CSX Transportation qualified as a finalist for ASQrsquos 2008 International Team Excellence Award with a project focusing on train and engine expenses and accuracy in employee pay. The Six Sigma project led to annual savings of 1.4 million, with further reductions in waste resulting in 5.1 million in savings in 2007. September 2008. Simplify and Unleash: One Bankrsquos Strategy for Growth Through Six Sigma (PDF, 187 KB) A large retail bank used a Six Sigma strategy to simplify its retail division and remove incremental costs. Improving core business processes through process and product elimination and through process simplification resulted in 2.1 million in savings in just eight months. September 2008. Certifying the Certifier (PDF, 115 KB) Over a three-year period, Quality Management Company (QMC) improved itself from the inside outmdashand became ISO certified in the process. ISO 9001 provided QMC with a logical framework for developing a quality management system. July 2008. Improved Response Time Increases Revenue for Global Lender (PDF, 154 KB) A global lender was losing 40 of its applications for auto loans in Latin America, mainly due to slow response times. Through the use of basic lean and Six Sigma tools, response times improved by as much as 98, and contract volume increased by up to 120. June 2008. An Alternative Approach in Service Quality: An e-Banking Case Study (PDF, 238 KB) Data from the National Bank of Spain show how the customerrsquos voice can be designed into its e-banking system. January 2008. Agency Files Away Inefficiency, Saves Taxpayers a Bundle (PDF, 228 KB) One of the three silver medal winners in the 2007 International Team Excellence Competition created a solution that has the potential to save Florida taxpayers more than 18 million over time. October 2007. Child Protective Services Agencies Turn Data Into Action Using Quality Tools (PDF, 207 KB) The Childrenrsquos Research Centerrsquos SafeMeasuresreg service uses quality tools to help navigate data fog and provide meaningful analysis. Results from agencies using the service demonstrate how the availability of timely and useful data has dramatically improved the documentation, delivery and monitoring of child protective services. September 2007. Improving Child Protective Services Using Quality Tools (PDF, 95 KB) With the help of an ASQ Community Good Works grant, the Childrenrsquos Research Center is piloting a training curriculum to teach data-driven improvement techniques to social service agency workers in Santa Cruz County, California. By teaching a basic 10-step process for improvement, the center equips social workers to overcome barriers created by complex state and federal regulations and inefficient case management systems. September 2007. Maryland Not-for-Profitrsquos Process Improvements Lead to Award-Winning Success (PDF, 403 KB) Since entering its first state quality award program in 2002, Chimes has received five awards in Maryland and Delaware. June 2007. Quality Strategies Help Eliminate Likelihood of Serious and Deadly Injuries (PDF 5 MB) An energy company was dismayed to learn that its fire-safety clothing wasnt adequate for workers dealing with potentially deadly gas-line fires. The company used quality tools and methods to quantify the dangers employees faced and the best ways to protect them. The result: A dramatically safer work environment. NOTE: This PDF includes video clips of the burn tests conducted as part of the companys research. The link above will give you access to a version that includes Quicktime videos. If you have trouble viewing the clips, try viewing an alternate version of the PDF embedded with Windows Media (2 MB) videos. May 2007. Employees Fuel Productivity Gains, Enhanced Service at U. S.-Japan Shipyards This collection of case studies highlights several successful quality-improvement initiatives at the U. S. Naval Ship Repair Facility and Japan Regional Maintenance Center (SRF-JRMC) Yokosuka and its Sasebo detachment. Using quality tools and techniques, workers have made significant improvements to many key processes and facilities. April 2007. U. S. Air Force Earns High-Flying Results with Quality Management Specifications for Suppliers (PDF, 181 KB) Adopting ISO 9001 compliance as a sourcing criterion in its supplier selection process and requiring suppliers quality management representatives to become ASQ Certified Quality Auditors have saved the Air Force millions of dollars and nearly eliminated critical defects in supplier products and services. November 2006. Shifting Quality Into High Gear (PDF, 201 KB) Dallas area Lexus dealershiprsquos close attention to small details keeps customers and employees happy. The results have been so great, they plan to reapply for a Baldrige in five years. Quality Progress, September 2006. Regional Team Approach Helps Energy Company Enhance Safety, Avoid Costs (PDF, 165 KB) Xcel Energys Denver operation reduced accidents by 48 in one year and saved the company an estimated 714,000 over a 24-month period. August 2006. IT Department Improves Processes to Detect More Defects Sooner (PDF, 79 KB) Tufts Health Plan IT process improvements resulted in a 16 decline in defects identified in testing, a 68 increase in peer reviews conducted as a quality check before production, and a 59 increase in the number of issues identified in those peer reviews. (This case study appears as a section of the Software Engineering Institute technical report quotPerformance Results of CMMIreg-Based Process Improvement. quot) August 2006. Help Desk Improves Service and Saves Money With Six Sigma (PDF, 171 KB) The help desk service for a telecom company launched a Six Sigma project to improve the quality of its processes, reducing the average solution time for customers from 9.75 hours to 1 hour and decreasing operating costs by 69. August 2006. Xcel Energyrsquos Natural Gas Services Risk Management Team Uses Quality Tools to Recover Millions (PDF, 244 KB) A risk management team reduced a potential 12.7 million payment default down to 114,000 while improving process performance. News for a Change, February 2006. When Itrsquos About Lasting Changehellip Process Improvement Is Almost Always the Last Option (PDF, 184 KB) Shared Values culture helps a deregulated Midwestern utility company change image, improve ldquopeople practices. rdquo Fall 2005. Improving Agency Performance and Service Delivery (PDF, 90 KB) Performance-driven approach to government boosts State of Washington citizen satisfaction, leads to top ranking from National Policy Research Council for state. Winter 2004. Flexibility at WorkmdashBarclays UK Banking Centre (PDF, 58 KB) Flexible working agenda improves sickness and attrition rates and leads to record-high staff satisfaction survey scores. Fall 2004. Fidelity Wide Processing Wins Team Excellence Award Competition (PDF, 103 KB) Continuous improvement journey boosts profits while fostering employee engagement. Summer 2004. Significance of Quality Certification: The Case of the Software Industry in India (PDF, 254 KB) Results of an empirical study conducted in the software industry in India show that quality certification helps in the implementation of TQM-based quality management programs and has an impact on operational performance. Quality Management Journal, January 2004. Using the Baldrige Criteria to Assess Strategic Planning: A Case Study (PDF, 82 KB) Pension Benefit Guaranty Corporation uses Baldrige criteria to assess strategic planning. Summer 2003. Print Perfect (PDF, 184 KB) Branch-Smith Printing, a 2002 Malcolm Baldrige National Quality Award recipient, grew 72 overall between 1998 and 2001. July 2003. Manufacturing Process Management Approach Reduces Scrap, Saves Alcoa Millions p A team at Alcoa Power and Propulsion sought to improve product quality, reduce waste and inefficiency, and cut costs. To achieve these goals, the team developed and implemented a structured process management approach across the business unit. By defining and then standardizing key processes, the unit minimized variation, shared best practices, and sustained improvements. The project improved customer satisfaction, reduced costs of poor quality, and saved millions of dollars. The team was named a finalist in ASQrsquos 2015 International Team Excellence Awards competition. Read the online case study presentation or download Process Management Approach Reduces Scrap, Saves Alcoa Millions (PDF). May 2016 DMADV Project Saves 2 Million for Brazilian Mining Company A Six Sigma team at Samarco Mining developed a low-energy iron ore pellet to meet customer needs and internal goals. Using the DMADV methodology and a variety of quality tools, the team helped Samarco realize more than 2 million in savings annually through this project. The team was named a finalist in ASQs 2015 International Team Excellence Awards competition. Read the online case study presentation or download DMADV Project Saves 2 Million for Brazilian Mining Company (PDF). April 2016 Mega Pack Line Blow-Up: DMAIC Roadmap Leads Boston Scientific Heredia to Reengineer Packaging Lines Corporate rates of improvement at Boston Scientific represent a yearly challenge and opportunity to improve and exceed different operation indicators such as service and efficiency, safety, quality, and cost within the company. A DMAIC roadmap provides a standardized and recognized set of tools to be used as methodology during part of the project implementation, based on a lean manufacturing point of view. Core team members and product builders within the Amplatz Super Stiff Guidewires area worked together to improve efficiency, increase safety, and save money using a DMAIC roadmap. January 2015 Cutting Iron Pellet Production Costs Via Improved Efficiency Saves Mining Company 8 Million A performance improvement team at Samarcos Brazil mining facility focused on reducing iron ore pellet production costs. Using the DMAIC methodology and a variety of quality tools, the team uncovered root causes and created solutions to improve the efficiency of natural gas consumption. By implementing five low-cost solutions, the project delivered fuel cost savings of 8 million. December 2014 Clean Approach Saves Global Pharmaceutical Drug Manufacturer Time, Money A team-based Lean Six Sigma project at Mallinckrodt Pharmaceuticals in St. Louis, Mo. aimed to reduce equipment cleaning time. Using a variety of quality tools, including process mapping, brainstorming, and root-cause analysis, the team created a new cleaning procedure. Meeting all objectives, the project resulted in significant annual cost savings for the company. April 2014 The Corning Journey to Performance Excellence: Innovation Spanning Three Centuries Northwestern University, Buckman Associates, and ASQ present a case study detailing the performance excellence journey of Corning, Inc. Founded in 1851, Corning is known for innovations in the development of glass products and glass - and ceramics-based applications. Its commitment to manufacturing what it invents contributes to its success in serving consumer and industrial markets for the past 160 years. In this case study youll read the situation analysis of the challenges that Corning, a 1995 Baldrige Award recipient, faced in its sustainable performance excellence journey and some of the implementation activities of the Corning performance excellence team, along with results they experienced. July 2013 Turn Around or Shut Down (PDF, 211 KB) With just a year to transform the failing chemical unit at Trident Group, the companys unit head formed an improvement team to analyze performance metrics and find a solution to improve the previously successful unit. May 2013. Thai Brewery Deploys QFD Tools to Tap Into Consumer Motivation (PDF, 162 KB) Boon Rawd Brewery, the maker of Singha beer, saw an opportunity to better understand its American, British, and Australian customers as demand for Thai food products in these market segments continued to boom. The company partnered with Japan Business Consultants, Ltd. and deployed QFD tools using a five-step approach to uncover the thoughts, beliefs, feelings, and perceptions influencing the consumption of its products. The teams findings were used to craft marketing messages to appear in print ads. December 2012. Chinese OEM Reduces Returns With Improved Product Testing (PDF, 184 KB) When Continental Automotive Systems, Tianjin, China, began producing an electronic component known as the silver box, the return rate was more than 1,200 parts per million (ppm), versus a goal of less than 100 ppm. A Six Sigma improvement team used quality tools including trend charts, Pareto charts, and cause-and-effect diagrams to analyze the failure modes for the reported defects, finding that many were not being covered by product testing processes. A combination of technical innovation tools, including test coverage analysis, fault insertion, and a test methods selection matrix, along with Six Sigma process improvement and statistical tools, led the team to the solution of adding new testing items and a new testing station to the process. Adding the new tests reduced silver box returns to fewer than 50 ppm, producing cost savings of 130,000 per year while also strengthening relations with a major customer. General Motors Technical Problem-Solving Group Drives Excellence (PDF, 500 KB) The Red X team at General Motors was reduced by 78 percent after the company restructured in 2009. The team turned to lean and the Red X approaches they use to solve vehicle performance issues to increase their output of completed projects by making the problem-solving process more efficient. The teams success paved the way for additional projects, which contributed toward a 50 percent reduction in GMs 12-months-in-service warranty. The team earned finalist honors in the 2012 ASQ International Team Excellence Award competition. Geometrica Builds ISO 9001 QMS on Wiki (PDF, 441 KB) Geometrica, a manufacturer of domes and free-style structures, used a wiki to document its ISO 9001:2008 quality management system. The company attributes its fast track to certification to the ease and efficiency of wikis. While the original goal was meeting ISO 9001:2008 requirements, the wiki now functions as documentation of its integrated management system with more than 10,000 pages of documentation servicing 67 internal users. Ford Team Uses Six Sigma to Reduce Costs While Improving Environmental Impact (PDF, 332 KB) A cross-functional team at a Ford Motor Co. site in Saarlouis, Germany, used Six Sigma to reduce paint expenditures, achieving a 2 million annual savings. December 2011 Taking Continuous Improvement Personally (PDF, 327 KB) Guan Hock Ong is a CMQOE, CQA, CQIA, and an ASQ senior member. ASQ certification helps Ong stay focused on the quality cause in a ldquoquick-fixrdquo world. Already well-versed in building quality management systems, Ong plans to continue his quality journey by exploring the application of lean and Six Sigma methodologies. Serigraphs Universal Language of Quality and Sustainability (PDF, 322 KB) Nick Leifeld, vice president of corporate compliance environmental health and safety at Serigraph, has earned five ASQ certificationsmdashCQE, CQT, CQA, CMQOE, and CSSBB. Serigraph sees certification as a way to ensure a common language for workers. November 2011 Opening A World With ASQ Certification (PDF, 342 KB) While Marty Palczynski originally pursued ASQ certification to improve his position in a job search, it soon evolved into a journey of continued professional development and growth. October 2011 Ford Team Project Builds Relationships, Improves Quality (PDF, 427 KB) When pre-launch reviews of the Ford Fiesta pointed to concerns about the quality of the vehicles carpet, a team of Six Sigma Black Belts turned to design of experiments (DOE) to improve the carpet manufacturing process. The team redesigned the process in just two weeks, improving carpet quality and strengthening Fords relationship with the supplier. September 2011 Continuous Improvement at Two Companies (PDF, 362 KB) Todd Schneider shares lessons learned from helping to integrate continuous improvement into the operations of two companies. Examples of improvement projects at his current employer, Serigraph, show how teams used Six Sigma to improve yield by more than 20 percent, saving 40,000 in 10 months, and improve vendor material management, saving 192,000 per year. June 2011 Quality Revolution Reduces Defects, Drives Sales Growth at 3M (PDF, 392 KB) By combining Lean Six Sigma and a Top-200 customer focus, 3M improved its belt fabrication processes. The improvement team reduced defects in parts per million by a factor of 28 times as sales increased by 54 percent. November 2010 Critical Elements for Major Improvements The MEDRAD packaging arearsquos Critical Elements improvement team used Six Sigma, brainstorming techniques, and a solution priority chart to reduce annual expenses by 160,000, eliminate excessive overtime, and reduce reliance on temporary workers. September 2010 Wind Power Company Gets to the Root of an Icy Issue (PDF, 429 KB) A root cause analysis project saved Clipper Windpower 1 million in lost revenue while increasing customer satisfaction. April 2010 Optimizing Purchasing Processes Saves 1 Million (PDF, 258 KB) Can a change in purchasing processes for the most basic manufacturing components, like bolts, actually lead to 1 million in savings For an MWM INTERNATIONAL Motores Six Sigma improvement team, the answer is a resounding yes. July 2009 Medical Device Manufacturers Continuous Improvement Approach Reduces Errors in Records (PDF, 236 KB) Using a three-tiered approach that included technology-, process-, and people-related solutions, MEDRAD reduced errors in product history records by 26 percent. February 2009. AS 9100 Keeps Bosch Communications Flying High in Aerospace Industry (PDF, 283 KB) In just 11 months, Bosch Communications earned certification to both ISO 9001 and AS9100, the international quality management system standard for the aerospace industry. December 2008. Six Sigma Green, Black Belts Help Manufacturer Save Nearly 1.5 Million (PDF, 115 KB) Green Belt efforts have resulted in hard savings of 1.2 million for Crown Equipment Corporation. Black Belt efforts have brought 285,000 in hard savings, with more expected as projects proceed further. July 2008. At Genzyme, Training and Documentation Take Center Stage (PDF, 145 KB) Genzyme Corporationrsquos associate director of training and documentation relies on best practices sharing, knowledge mapping, and networking to help accomplish his primary job-related responsibilities: communicate, analyze, and act. The skills he developed as a quality auditor and the knowledge he gained from the certification process have remained applicable to the world of training and documentation. May 2008. It All Ties Together (PDF, 541 KB) A locomotive company refused to sit idly by, knowing a significant amount of diesel fuel was being wasted. Using quality tools, a company team found a way to conserve fuel and save millions of dollars. The team earned the Bronze Award at the 2007 International Team Excellence Competition . May 2008. Pall Corporation: A Profile in ldquoProcess Excellencerdquo (PDF, 192 KB) Pall Corporationrsquos ldquoProcess Excellencerdquo combines lean, Six Sigma, dashboard metrics, and team involvement. This combination ensures improvement efforts are aligned with business imperatives and contributes to a culture of accountability. April 2008. Quality Tools, Teamwork Lead Boeing Team to a System Redesign (PDF, 191 KB) A team from Boeing, as well as members of the Air Force and suppliers, worked to fix the C-17s inert gas generating system that previously needed constant repairs. The outcome was a 7,400 increase in system reliability and reduced initialization time. The group was one of three teams to earn a silver medal in the 2007 International Team Excellence Competition . November 2007. The Bug and the Slurry: Bacterial Control in Aqueous Products (PDF, 110 KB) When a customer reported a problem using polycrystalline diamond (PCD) slurry supplied by WarrenAmplex, collaborative teamwork uncovered the source and led to a solution within 72 hours. Understanding recent changes not only in customer requirements but also in customer processes proved to be key to the solution. September 2007. Agricultural Firms Gain Competitive Edge With USDArsquos ISO 9001-Based Verification Program (PDF, 528 KB) The U. S. Department of Agriculturersquos Process Verified Program uses the ISO 9001:2000 standard to evaluate the quality management systems of agricultural businesses. August 2007. Itrsquos in the Genes at Cummins (PDF, 132 KB) Leveraging Six Sigma methods and tools, the Indiana based diesel maker successfully completed an HR project involving a labor union. Quality Progress, April 2007. ISM Makes the Business Case for Social Responsibility (PDF, 119 KB) The Institute for Supply Management TM (ISM) shares research and tools to educate supply professionals about the social, financial and ethical benefits of socially responsible behavior. This case study includes ISMrsquos Principles of Social Responsibility. March 2007. Siemens VDO Optimizes Processes Using Six Sigma (PDF, 185 KB) Six Sigma is one of five pillars supporting the Siemens VDO quality strategy. The company earned global recognition for its use of Six Sigma when one project team earned the Bronze Award in the 2006 International Team Excellence Award competition . February 2007. You Can Go Home Again (PDF, 138 KB) The former chairman and CEO of Corning came out of retirement to turn around the company by focusing on quality, values and Six Sigmarsquos DMAIC process. Quality Progress, January 2007. Cummins Inc. Saves Nearly 1 Billion with Six Sigma September 2006. Six Sigma Saves Nearly 1 Billion, Key Customers, and a Company (PDF, 157 KB) Since launching its all-encompassing Six Sigma program in 2000, Cummins Inc. has saved nearly 1 billion through the completion of nearly 5,000 improvement projects. Cummins Six Sigma Project Results in a Smoother Ride for Dodge Ram Pickup (PDF, 299 KB) A DMAIC project to reduce excessive vehicle vibrations for Cummins customer Daimler Chrysler resulted in a 16 reduction in vibration levels and a 100 increase in first-year sales of the Dodge Ram Mega Cab 4x4 pickup truck compared to projections. Cummins Capitalizes on Six Sigma to Minimize Long-Term Interest Rate Risk (PDF, 328 KB) A Green Belt project in the Cummins treasury department used the DMAIC process to optimize the companyrsquos ratio of fixed to floating rate debt, saving 1 million annually. Using Cost of Quality to Improve Business Results (PDF, 260 KB) Since centering improvement efforts on cost of quality, CRC Industries has reduced failure dollars as a percentage of sales and saved hundreds of thousands of dollars. April 2006. Next Level Leadership (PDF, 146 KB) Texas Nameplate Co. is the first small business to receive the Malcolm Baldrige National Quality Award twice. August 2005. A Recipe for Excellence (PDF, 265 KB) The Bama Companiesrsquo sales increased 70mdashfrom 120 million in 1999 to more than 200 million in 2004. June 2005. Six Sigmas Power to Save: A DMAIC Project Reduces Energy Consumption for Visible Savings A Six Sigma DMAIC project reduced energy consumption levels by 28 and achieved yearly savings of US 122,200 at a radiator manufacturing plant in Pune, India. Six Sigma Forum Web Site, January 2005. Project Leads to 1.65 Million in Annual Savings (PDF, 286 KB) Improvement needed to meet rising demand for galvanized coils. Six Sigma Forum Magazine, November 2004. Stoner: Built on a Strong Foundation (PDF, 297 KB) The implementation of Baldrige business criteria helped Stoner Inc. achieve a 400 growth in sales since 1990. August 2004. Six Sigma: The Critical Link between Process Improvements and Business Results (PDF, 382 KB) A delivery improvement case study from Pune, India, demonstrates how Six Sigmas focus on the relationships among a projects business Y, customer Y, process Y and inputs (Xs) can achieve breakthrough results. Six Sigma Forum Web Site, October 2003. Improving Customer Satisfaction through Six Sigma: A Paint Shop Case Study A paint shop in Pune, India, achieved a fourfold improvement in quality levels in this four-month Six Sigma project. February 2003. The Honeywell Experience (PDF, 60 KB) In 2002, Honeywell International Inc. had 1.2 billion in productivity improvement gains, a sizable portion of which came from its Six Sigma Plus initiative. February 2003. Process Improvement at BOC Edwards (PDF, 77 KB) This electronic gas filling facility used Six Sigma to reduce costs and improve quality. February 2003. Cutting Wasteful Steps, Improving Efficiency in Contract Procurement Process Saves Chicago Public Schools Millions The third largest school district in the United States, the Chicago Public Schools (CPS), manages more than 2 billion in annual contract obligations for services and supplies. Identifying a need to improve a procurement process that had long grown inefficient, CPS officials hired consultant George Chemers to support the implementation of the new vision for an efficient process. Through a number of workshops, Chemers helped staff identify opportunities to streamline the contract procurement process while also improving budget forecasting. The lean review cut the process in half while saving the school district millions of dollars. April 2015 A Wisconsin School Districts Lean Route to Improving Student Literacy Corporate With student literacy scores becoming stagnant, Kimberly Area School District (Kimberly) teachers used lean tools to address one of the most complex issues facing teachers. As a result of standard work created by teachers, the culture within school buildings changed from independent to collaborative. Upon employing standard work around planning and instruction, Kimberlyrsquos literacy results improved dramatically. February 2015 Origami Lean Training Exercise Providing hands-on experiences to students is essential for lean workshops. Origami, the Japanese art of paper folding, can be used to provide students with a hands-on experience for understanding process thinking and process steps. The activity can be effective at conveying quality tools and concepts for all age groups. Read this exclusive online case study . September 2014 10-Year Quality Journey Leads to Baldrige Honor for Wisconsin School District A decade ago, as the Pewaukee School District deployed the Baldrige framework, it also embraced a systematic problem solving culture, resulting in innovative solutions for serving students. By tailoring instruction to meet studentsrsquo needs, key measures such as graduation rates and ACT scores improved significantly. Using quality examiner feedback as an improvement road map, the district captured three Wisconsin Forward Awards before earning the nationrsquos highest quality recognition, the Malcolm Baldrige National Quality Award, in 2013. July 2014 North Carolina School District Overcomes Admin Turnover, Budget Cuts to Fuel Improvement After working for more than five years to meet its quality success goal, Iredell-Statesville Schools (North Carolina) was named a Malcolm Baldrige National Quality Award recipient in 2008. But when a key administrator left his job soon after and the national economic recession clamped tight on public money coming into the school district, the staffs commitment to continuous improvement was challenged more than ever before. Firmly committed to the PDSA cycle, staff have streamlined processes, saved hundreds of thousands of dollars, and helped students achieve more in the classroom than ever before. July 2014 Using Quality Tools and Lean Solutions, Pennsylvania Schools Save Millions (PDF, 146 KB) In 2003, a quality team at Mt. Lebanon School District in Pennsylvania created a new school supply procurement system in conjunction with a global office supplies retailer. Using various quality tools to revamp the districtrsquos system, the improvement team helped save the district about 250,000 in four years. The districtrsquos success led to the creation of a dynamic customized quality procurement system that has helped streamline the processes and reduce the cost of supplies for more than 100 schools in western Pennsylvania. December 2013 Quality Strategy Improves Business School Placements (PDF, 103 KB) Using competitive benchmarking and quality tools, Ramaiah Institute of Management Studies improved job placement results for its students, decreasing the number of interviews required to secure a position and increasing the mean salary offer, while also adding a new source of revenue for the organization. March 2013 Certifiably Improving Quality Professionals (PDF, 313 KB) From the moment multiple ASQ certification holder and senior member Bill Hooper began tutoring his first ASQ Michiana Section pupil, he realized that teaching is his call to service in supporting the quality cause. Since 2005, Bill has taught certification bodies of knowledge to more than 80 individuals with a 95 percent pass rate. Through teaching others, Bill has become a better practitioner with his own process improvement project savings in the multimillions. January 2012 Business School Improves Learning, Research, and Placement Measures With TQM (PDF, 385 KB) A cross-functional team at RIMS, a graduate business school in India, used TQM principles to improve measures of learning, faculty research, and graduate placement. The team earned the ldquoAward of Distinctionrdquo in the 2010 Education Team Excellence Award process. February 2011 ISUrsquos Facilities Planning and Management Organization Uses State Award as Guidepost on Quality Journey (PDF, 178 KB) The facilities planning and management operation at Iowa State University is one of only three organizations in the past 10 years to earn the Baldrige-based Iowa Recognition for Performance Excellence gold award. April 2010. CQPA Certification Provides Competitive Edge for New Grads (PDF, 289 KB) Brigham Young University statistics and quality science majors who earned the Certified Quality Process Analyst (CQPA) certification quickly found internships and full-time employment. February 2010. Texas District Uses Peer Assessments to Measure Scorecard Achievement (PDF, 194 KB) The Aldine Independent School Districtrsquos peer review assessment model has received state and national recognition as a best practice for performance improvement. The model helps the district gauge the level of deployment for strategic goals, objectives, and action plans. October 2009. Can a Fishbone Diagram Stop a Bully (PDF, 373 KB) In Community Consolidated School District 15, elementary students use quality tools to set goals, track academic progress, and even address behavioral issues such as playground bullying. September 2009. PDSA: A Road Map to Improved Writing Skills (PDF, 340 KB) Using the plan, do, study, act cycle, Winston Campus Elementary in Palatine, Illinois, boosted sixth grade student writing test scores by 36 percent. September 2009. Former Baldrige Recipient Rekindles Its Quality Fire (PDF, 256 KB) Since Community Consolidated School District 15 in suburban Chicago received the Baldrige award in 2003, front-line staff members have continued the improvement effort by relying on quality tools such as the plan, do, study, act model. August 2009. Quality Club Teaches Todayrsquos Learners to Become Tomorrows Leaders (PDF, 186 KB) Students who participate in a quality club at Hunting Ridge School in Palatine, Illinois, learn continuous improvement methods and then conduct training sessions for their peers. August 2009. Taking a Snapshot in Time: Pewaukee School Districtrsquos Approach to Baldrige-Based Award Program (PDF, 101 KB) The Pewaukee School District became the first K-12 district to receive a Mastery level award in the Baldrige-based Wisconsin Forward Award (WFA) program. Pewaukeersquos continuous improvement activities extend beyond student learning to all corners of operations. August 2008. Wisconsin School District Captures State Quality Awards by Collaborating for Continuous Improvement (PDF, 82 KB) In 2004, Viking Elementary School in the Holmen School District became the first K-12 applicant for the Baldrige-based Wisconsin Forward Award, earning a Proficiency level award. One year later, Holmen Middle School captured a Wisconsin Forward Award at the Commitment level. The districtrsquos continuous improvement effort emphasizes the plan, do, study, act (PDSA) cycle and teacher collaboration. August 2008. Iredell-Statesville School District: Using Baldrige to Improve Teaching and Learning (PDF, 282 KB) Iredell-Statesville School District shows how a sustained effort to use the plan, do, study, act (PDSA) method and the Baldrige framework can bring results like improved reading scores and SAT scores. May 2008. Growing Indiana School District Stretches for Improvement Using Baldrige Model (PDF, 176 KB) With test scores rising and new schools opening, the Westfield Washington School District, an ASQ Educational Institution member. decided the time was right to take on greater challenges and reach for higher levels of continuous quality improvement. The district submitted its first application for the Malcolm Baldrige National Quality Award in spring 2007. October 2007. Iowa School District Charts the Path for Continuous Improvement Journey (PDF, 220 KB) Introduced in 2006, the Cedar Rapids Community School Districts continuous improvement initiative uses the Malcolm Baldrige Criteria for Performance Excellence framework. Although its early in the journey, the district has already earned a bronze award in the Iowa Recognition for Performance Excellence awards program. May 2007. Continuous Improvement in Public Schools Through ISO 9001:2000 (PDF, 276 KB) Since Racine Unified School District achieved ISO 9001:2000 certification, the district has made notable progress in closing the achievement gap between demographic groups in reading and math, decreasing truancy and suspensions, and increasing parent satisfaction. October 2006. Illinois School District Makes the Grade (PDF, 163 KB) Since Pekin District launched a Koalaty Kid program in 2000, standardized test results for the district have consistently exceeded the state average, and two of its schools have earned No Child Left Behind Blue Ribbon awards. July 2006. Henking Elementary Closes the Learning Gap (PDF, 113 KB) Henking Elementary School used its Koalaty Kid program and the plan-do-study-act cycle to improve student writing scores significantly over the course of one school year. June 2006. Nevada School District Saves Millions Through Process Management (PDF, 53 KB) Clark County School District, the largest school district in America to be ISO 9001:2000 certified, has accommodated a rapidly expanding student population while achieving 174 million in cost avoidance and cost savings over 10 years. May 2006. Student Achievement Soars With Use of Quality Strategies (PDF, 53 KB) The Kingsley Elementary approach to writing excellence can help schools targeted by No Child Left Behind meet acceptable standards in one year. Using the Four Square writing method and the Koalaty Kid program, Kingsley Elementary improved student scores on achievement tests by 49 in one year and 68 over four years. May 2006. Oklahoma School District Goes Over the Top (PDF, 252 KB) The Jenks public school district, a 2005 Malcolm Baldrige National Quality Award recipient, saw its dropout rate decrease from 6.3 in 1999 to 1.2 at the close of the 2004 school year. May 2006. Improve Schools With Empowerment Based Models (PDF, 235 KB) Enhanced logic model results in a three-phase initiative to improve curriculum and change classroom practices at Sheboygan Area School District in Wisconsin. August 2005. Narrow Focus Provides Widespread Benefits (PDF, 176 KB) Kenneth W. Monfort College of Business is the only business school to have received the Malcolm Baldrige National Quality Award. August 2005. Case Study: Reliance Industries Limited Wins Team Excellence Award Competition (PDF, 262 KB) See how a team from India used quality tools to reduce waste and production costs while creating a cleaner environment. November 2006. Help Desk Improves Service and Saves Money with Six Sigma (PDF, 171 KB) A help desk service for a telecom company in Ecuador used Six Sigma to reduce their average solution time from 9.75 hours to 1 hour and decreased operating costs by 69. November 2006. Case Study Executive Summaries

No comments:

Post a Comment