Saturday 18 November 2017

Mål of utbildning strategi


Lärandemål - Undervisningsekonomi Utbildnings Innovation - Carnegie Mellon University Articulate Your Learning Objectives Innan du bestämmer innehållet för att täcka i din kurs, ge din kurs en stark intern struktur som bidrar till att studera. Anpassning mellan tre huvudkurs komponenter garanterar en internt konsekvent struktur. Justering är när: MÅLEN formulerar de kunskaper och färdigheter du vill att studenterna ska förvärva vid kursens slut. BEDÖMNINGAR gör att instruktören kan kontrollera i vilken grad studenterna uppfyller inlärningsmålen. INSTRUKTIONSSTRATEGIER väljs för att främja elevinlärning för att möta mål När dessa komponenter inte är inriktade kan studenterna med rätta klaga på att testet inte hade något att göra med vad som var täckt i klassen, eller instruktörer kan känna att även om eleverna tjänar en godkänd kurs, har de verkligen behärskat materialet vid önskad nivå. Att jämföra dessa tre komponenter är en dynamisk process, eftersom en förändring i en nödvändigtvis påverkar de andra två. Ett sätt att närma sig kursdesign är att starta från lärandemålen, gå sedan vidare till de andra två komponenterna, och återgå cykeln iterativt efter behov. Att formulera dina inlärningsmål kommer att hjälpa dig: Du väljer och organiserar kursinnehåll och bestämmer lämpliga bedömningar och instruktionsstrategier. STUDENTER styr sina inlärningsinsatser på lämpligt sätt och övervakar sina egna framsteg. Mer information om hur tydliga lärandemål syftar till att studera lärande. (pdf) Lärandemål bör vara studentcentrerad. Vi, som instruktörer, har ofta en bra bild av vad vi vill uppnå i en given kurs: Vi vill täcka vissa ämnen, eller vi vill lära oss vissa idéer och färdigheter. Vi borde också tänka vad vi vill att studenterna ska kunna göra i slutet av kursen. Det är mycket praktiskt att formulera inlärningsmål genom att fylla i denna prompten: 8220 I slutet av kursen ska eleverna kunna .8221 Lärandemål ska bryta upp uppgiften och fokusera på specifika kognitiva processer. Många aktiviteter som fakulteten tror kräver en enda färdighet (till exempel skrivning eller problemlösning) innebär faktiskt en syntes av många komponentfärdigheter. För att behärska dessa komplexa färdigheter måste eleverna öva och uppnå kunskaper i diskreta kompetenskompetens. skrivning kan innebära att man identifierar ett argument, antecknar lämpliga bevis, organiserar stycken etc. Problemlösning kan kräva att man definierar parametrarna för problemet, väljer lämpliga formler etc. Att bryta ner färdigheterna gör att vi kan välja lämpliga bedömningar och instruktionsstrategier så att eleverna öva alla kompetenskompetenser. Lärandemål bör använda åtgärdsverken. Att fokusera på konkreta handlingar och beteenden gör det möjligt för oss att göra studentlärandet tydligt och kommunicerar studenterna till den typ av intellektuella insatser vi förväntar oss av dem. Exempel på inlärningsmål för en matteklass kan vara: 8220 Statsteorier8221 (medför memorisering och återkallelse) 8220 Bevissteorier8221 (medför tillämpning av kunskap) 8220 Använda teorem för att lösa problems8220 (medför tillämpning av kunskap) 8220 Bestäm när en given teori gäller8221 (involverar metakognitiv beslutsförmåga) Genom att använda åtgärdsverken kan du lättare mäta graden som studenterna kan göra vad du förväntar dig att göra. Lärandemål bör vara mätbara. Eftersom lärandemål ska vägleda valet av bedömningar kan de inte vara vaga. Alla inlärningsmål som vi har exemplifierat är mätbara genom att de pekar på en tydlig bedömning som lätt kan kontrollera om eleverna har behärskat den färdigheten (t. ex. fråga eleverna att ange en given stämning, ge eleverna en avhandling för att bevisa, fråga eleverna att lösa en lärobok problem som kräver tillämpning av en sats eller fråga eleverna vilken sats de skulle använda i en given situation). Några inlärningsmål som är vanliga, men som ofta används är: 8220Understand X8221 8220Hämta en fungerande kunskap om X8221 8220Går en uppskattning för X8221 Dessa mål kan klargöras genom att fråga oss: Vad skulle eleverna göra annorlunda om de verkligen förstår eller uppskattar X Articulating your learning Mål vid lämplig spannmål kan vara utmanande först. Här är några resurser för att hjälpa till: Lista över åtgärdsverken (pdf) 8211 en utgångspunkt för att skriva inlärningsmål Bloom8217s taxonomi 8211 taxonomi skapad för att kategorisera ett kontinuum av utbildningsmål Sample of learning goals from a variety of courses Kontakta oss för att prata med en Eberly kollega personligen. Undervisningsförmåga amp Educational Innovation cmu. eduteaching Eberly: (412) 268-2896 Blackboard: (412) 268-9090 169 Upphovsrätt 2008, 2015, Eberly Center for Undervisning Excellence amp Educational Innovation, Carnegie Mellon University. Eberly Center Blackboard Carnegie Mellon Carnegie Mellon HomeHow att utveckla en träningsstrategi För ofta mäts träning och framgång i en organisation utifrån antalet tränade sessioner och antalet personer på platsen. Detta representerar otillräckligt värdet av träning i en organisation. Utbildningen måste fokusera på att förbättra den nuvarande prestationen i en organisation, samt säkerställa att färdigheter finns bland anställda för framtida kompetenser som krävs av organisationen. Nedan följer en grafisk representation av alla innehållsområden som behandlas i denna artikel för att svara på frågan om hur man bygger ett organisationsutbildnings - och utvecklingsprojekt. Vad är en träningsstrategi En träningsstrategi är en för utbildning och utveckling i en organisation som kräver att genomförandet ska uppnå framgång. Det är en plan som behöver stödja optimeringen av personalkapitalet i organisationen. Det är viktigt att träningsstrategin är anpassad till organisationsstrategin och möjliggör dess vision att realiseras. Varför ha en träningsstrategi Många poäng kan ställas fram till förmån för varför du behöver en träningsplan. Den mest övertygande ligger dock i resultaten av en ny studie av 3 000 företag gjorda av forskare vid University of Pennsylvania. De fann att 10 av intäkterna - tillbringade på kapitalförbättringar, ökar produktiviteten med 3,9 till att utveckla humankapital, ökade produktiviteten med 8,5 Vad är komponenterna Hur skapas de? En strategi utformad men inte genomförd är värdelös För att kunna ta med om de bästa resultaten för träningsstrategin måste träningsprodukterna eller tjänsterna marknadsföras och befordras genom att manipulera följande: Fortsätt träningspass och framtidsinriktad. Se till att det finns praktisk överföring av inlärning. Utforma utbildningsplaner och inlärningsmål Sektioner av detta ämne inkluderar även biblioteksbloggar relaterade till utformning av utbildnings - och utvecklingsplaner Förutom artiklarna på den aktuella sidan, se även följande bloggar som har inlägg relaterade till att utforma utbildnings - och utvecklingsplaner. Skanna ner bloggarna för att se olika inlägg. Se även avsnittet quotRecent Blog Postsquot i sidofältet i bloggen eller klicka på quotnextquot nära botten av ett inlägg i bloggen. Bloggen länkar också till många gratis relaterade resurser. Förberedelser för att utforma din träningsplan Formålet med designfasen är att identifiera de lärandemål som tillsammans kommer att uppnå de övergripande mål som identifierades under behovsbedömningsfasen för systematisk träningsdesign. Du kommer också att identifiera de inlärningsaktiviteter (eller metoder) du behöver göra för att uppnå dina lärandemål och övergripande utbildningsmål. Innan du går igenom riktlinjerna i detta ämne, skulle läsaren dra nytta av att först granska informationen om formell och systematisk utbildning, särskilt ADDIE-modellen, vid Formell träningsprocesser - Instruktionssystemdesign (ISD) och ADDIE. Skanna sedan innehållet i den första fasen av ADDIE-modellen systematisk planering av träning, Utbildningsbehovsbedömning och analys: Identifiera utbildningsmål. (Denna designfas är den andra fasen av ADDIE-modellen.) Observera också att det finns ett dokument, fullständiga riktlinjer för att utforma din träningsplan. Det förklarar riktlinjerna från de olika ämnena om träningsplaner för att vägleda dig för att utveckla en träningsplan. Det dokumentet ger också en ram för att utforma din träningsplan som du kan använda för att dokumentera de olika aspekterna av din plan. Utforma dina lärandemål Lärandemål syftar till att ange den nya kunskap, färdigheter och förmågor som en elev ska uppnå genom att göra en inlärningsupplevelse, som en kurs, webbinar, självstudie eller gruppaktivitet. Uppnåendet av alla inlärningsmål bör leda till att alla övergripande utbildningsmål för utbildning och utvecklingserfarenheter uppnås. Förstå anpassningen, dimensioner och villkor i lärandemål Följande tabell visar hur lärandemålen är knutna till utbildningsmålen (identifierad under behovsbedömningsfasen), inlärningsmetoder, bevis på lärande och utvärderingsaktiviteter. övergripande resultat eller förmågor som du hoppas kunna uppnå genom att genomföra din träningsplan, t. ex. 1. Passera behörighetsprövningstestet vad du kommer att kunna göra som en följd av lärandes aktiviteter i den här planen, t. ex. 1. visa nödvändiga färdigheter i problemlösning och beslutsfattande 2. uppvisa erforderliga färdigheter i delegation vad du ska göra för att uppnå lärandemålen, t. ex. 1. slutföra en kurs i grundläggande tillsyn 2. ta itu med ett stort problem som innefattar att fatta stora beslut 3. delegera till en viss anställd i en månad 4. etc. bevis som produceras under din inlärningsverksamhet - det här är resultat som någon kan se, höra känna, läsa och lukta till exempel 1. kursens betyg 2. din skriftliga utvärdering av din problemlösning och beslutsfattande tillvägagångssätt 3. etc. bedömning och bedömning av beviskvaliteten för att avgöra om du uppnått lärandemålen eller inte Exempel Att förmedla naturen av välskrivna lärandemål För att hjälpa eleverna att förstå hur man utformar lärandemål, erbjuds följande exempel för att förmedla karaktären av lärandemål. Exemplen är inte avsedda att erbjudas som exempel för att anta ord för ord som lärandemål. Tränare och eller elever ska utforma sina egna inlärningsmål för att uppfylla sina övergripande utbildningsmål och matcha sina föredragna strategier för lärande. Lärandemålets ämne ingår i fetstil och kursiv. Lärandemålen är numrerade direkt nedan. Ämne: Kommunikation 1. Förklara fyra grundläggande principer för kommunikation (verbalt och icke-verbalt) och aktivt, empatisk lyssnande. 2.outline fyra hinder och broar till kommunikation 3. lista minst fyra sätt kommunikationsförmåga som uppmuntrar personal engagemang kommer att hjälpa till att kratta en positiv arbetsmiljö. Ämne: Mentorering 1. Förklara grundläggande arbetsuppgifter och standarder från arbetsbeskrivning till personal 2. Beskriv minst fem specifika inlärningsmål med personal genom att jämföra prestanda med arbetsuppgifter 3. Utarbeta en årlig plan med personal för att uppnå lärandebehov, handledning och belöningar Ämne: Effektiv coaching 1. Ange minst tre arbetsförväntningar för personal som fokuserar på att möta resident146s behov. 2. Planera fem strategier för att ge frekvent muntlig och icke-verbal uppmuntran och belöningar. 3. Identifiera specifika prestationshänsyn med personal som frågar efter möjliga lösningar och bestämma tillsammans metoder för att mäta framgångsrika resultat Ämne. Kulturell mångfald 1. Planera användbara strategier för att integrera ny personal i arbetsgruppen 2. Välj egna medel för att uppskatta hur värderingar och perceptioner påverkar kommunikationen 3. Tillhandahåll personal för en rad lärande möjligheter för ökad kunskap om världens och kulturell information Ämne: Tidshantering 1. lista arbetsförväntningar för personal 2. tillhandahålla verktyg för att prioritera uppgiften för inhemsk vård 3. skapa med personal ett preliminärt schema för vård baserat på dessa fakta Ämne: Konfliktlösning 1. Förklara minst fem grundläggande principer om empatisk kommunikation för att hantera konflikter 2. utveckla politik som ger befintliga frontlinjeledare tillstånd och förväntningar att arbeta med andra medarbetare om konfliktlösning 3. utveckla politik för progressiv disciplin och förklara hur det här fungerar för nuvarande främsta ledare Ämne: Stresshantering 1 lista och känna igen stora symtom och beteenden relaterade till för mycket stress 2. skissera tre till fem stressman agementstrategier 3. lista snabba strategier personalen kan använda under arbetsskiftet såväl som hemma för att minska stressnivå 4. utbilda personal om grundläggande riktlinjer för att bygga supportarbetsgrupper Ämne: KommunikationsfärdigheterKulturella tillvägagångssätt 1. lära varandra och personal om olika kulturella tillvägagångssätt och levande stilar 2. Identifiera tre steg för att främja ett klimat där skillnader i kulturer ses över som positiva och additiv 3. lära åtminstone tre metoder för problemlösning när kulturella skillnader och praxis störa nödvändig inhemsk vård. Ämne: ArbetsförväntningKoordinering inklusive myndighet och ansvar 1. Lär dig tre metoder för problemlösning som innefattar identifiering av det underliggande problemet 2. gör personaluppdrag baserade på inmatning från personal 3. utvärdera tillvägagångssätt och korrigera baserat på resultat Ämne: TeamarbetePositiv arbetsmiljöPositiva belöningar 1. Identifiera egenskaper hos ett effektivt team 2. Beskriv fyra färdigheter som ledare kan använda för att främja engagemang och samarbete 3. Utveckla minst fem riktlinjer för att behandla personal med respekt och att hjälpa personal att lära av varandra. Ämne: MålinställningarFörberedelser Recensioner 1. utveckla riktlinjer för fastställa specifika mål med personal och hjälpa dem att planera att uppfylla dessa mål 2. utveckla politik som uppmuntrar personal att söka utbildningsmål genom karriärstegar 3. utveckla riktlinjer för effektiv observation och återkoppling mot måluppfyllelse (av personal) Ämne: Konstruktiv kritikKonsekvenser 1. etablera tydliga standarder för beteende, och som känner igen och belöna personal när de uppfyller kraven 2. lista sätt att närma sig personal vars prestation är en angelägenhet (med en win-win-inställning) 3. beskriva hur lärande av empatisk kommunikation kommer att hjälpa frontlinjeledare hantera konfliktkonstruktiv kommunikation och hjälpplan för lösning Analysera dina lärandemål för relevans, inriktning, sekvens och testbarhet 1. Vilken sekvens ska målen uppnås Vanligtvis bygger lärandet på lärande. Det kan vara användbart att lära sig vissa områden av kunskap och färdigheter innan de lär sig nya områden. 2. Kommer målen att nå det övergripande utbildningsmålet? Nu läser du för att skriva ner dina inlärningsmål i ramverket för att utforma din träningsplan. 3. Vilka är de bästa lärandeaktiviteterna för att uppnå målen? Metoderna matchar exempelvis de studerandes specifika inlärningsstilar. läsa, göra eller lyssna Gör metoderna sträckta sina stilar, också Är metoderna lättillgängliga Går metoderna till exempel av verkliga lärande möjligheter, till exempel. använda träningsmöjligheter på arbetsplatsen, verkliga problem som uppstår på jobbet, använd projekt och program på jobbet. Observera att inlärningsaktiviteter alltid stämmer överens med lärandemålen på ett och ett sätt. Du kan dra nytta av följande länkar, några typiska sätt att lära dig. Några nya sätt att lära sig på arbetsplatsen och lärande stilinventariet.) 4. Innehåller aktiviteterna pågående reflektioner om lärande Eleverna kommer att dra nytta av att regelbundet ta tid att stå tillbaka och fråga om vad som händer i träningen, vad lär de och vad, om något, bör ändras. Färdigheter i reflektion är avgörande för pågående lärande i liv och arbete. Överväg att använda en privat inlärningsdagbok. Nu läser du för att skriva ner inlärningsaktiviteterna i ramverket för att designa din träningsplan. 5. Vilka resultat eller bevis på lärande kommer att produceras För idéer om vad som resulterar i att utforma i din plan, se exempel på resultat för lärare som medel för att verifiera lärande. Nu är du redo att skriva ner ditt bevis på att du lär dig i ramverket för att utforma din träningsplan. 6. Vem ska verifiera att var och en av lärandemålen uppnåddes Ideellt utvärderas lärandet av någon som har stark kompetens inom de kunskaper och färdigheter som krävs för att uppnå träningsmålen. Nu är du redo att skriva ner din utvärderare i ramverket för att utforma din träningsplan. 7. Vilka kostnader kommer att associeras med att utveckla och genomföra din plan Tänk på faciliteter, teknik, personal, specialkunskap, etc. Du kanske vill uppdatera quotBudgetquot-avsnittet i ramverket för att utforma din träningsplan. 8. Hur ska lärare hantera tid och stress under de lärande som utformar träningsrum (klassrum) wiki Hur man skriver träningsmål Att utveckla en träningsplan eller lektionsplan innehåller mycket detaljerad och specifik information, beroende på vad som lärs ut. Medan de specifika träningsstegen är nödvändiga, kommer upprättandet av träningsmål från början att bidra till att säkerställa framgångsrik träning. Utbildningsmålen måste vara tydliga och relevanta, och viktigast av allt måste de kommuniceras med publiken som får träningen. Skriv träningsmålen ner och inkludera dem i träningshandboken eller läroplanen. Steg Redigera en av tre: Planera dina mål Redigera Identifiera övergripande syfte med träningen. Innan du gör något annat måste du identifiera syftet eller det önskade resultatet av träningen. Vanligtvis är träning utformad för att stänga prestations - eller kunskapsklis som anställda eller studenter har. Denna skillnad är skillnaden mellan nuvarande färdigheter eller kunskaper om student och de färdigheter eller kunskaper som krävs av dem. Identifiera vad du vill ha av din träning och gå sedan därifrån för att fylla i resten av din träningsobjektlista. 1 Tänk dig att ditt företag måste träna en bokhållare för att spela in en ny typ av kreditkonto som erbjuds kunderna. Syftet med utbildningen är att träna bokhållaren så att de har möjlighet att effektivt och korrekt registrera de nya inmatningarna. Prestandaklyftan här skulle vara att bokhållaren redan har kännedom om alla verksamheterna andra bokföringsposter, men saknar kunskap och skicklighet för att göra den nya typen av inträde. Beskriv det förväntade resultatet. Uppgiften som ska undervisas under träningen måste vara tydligt definierad. Ett skriftligt mål måste innehålla ett verkspråk som kan ses och mätas. Använd ord som berättar för studenten precis vad han eller hon måste göra, och undvik något språk som kan vara tvetydigt eller subjektivt. 2 För det föregående exemplet skulle uppgiften vara att registrera de nya bokföringsuppgifterna. Förklara villkoren för uppgiften att utföra. Ett mål måste innehålla en beskrivning av omständigheterna. Ange detaljer som beskriver under vilka förutsättningar uppgiften eller uppgifterna kommer att äga rum. Med andra ord, vad måste hända innan uppgiften måste slutföras Inkludera vilka verktyg och support som kan användas, inklusive läroböcker, formulär, handledning och andra villkor. Om uppgiften är utomhus måste miljöförhållandena åtgärdas. 3 För det föregående exemplet kan villkoren vara när en kund med den nya kontotypen gör ett köp. Dessutom kan ett annat villkor vara att bokföraren måste veta hur man registrerar inmatningen i affärsverksamhetsbokföringsprogrammet. Ange standarder. Beskriv vad studenten förväntas uppnå för att ha uppfyllt utbildningsmålet. De minimala acceptabla standarderna måste kommuniceras i de skriftliga utbildningsmålen. Definiera hur standarderna ska mätas och utvärderas. Standarder kommer att vara prestationsmål, som att göra en uppgift inom en viss tid, få en viss procentandel av uppgifterna rätt, eller slutföra ett visst antal uppgifter på en viss tid eller i viss omfattning. Träningsstandarder kräver vanligtvis inte behärskning eller perfektion av uppgiften. 4 För det föregående exemplet skulle detta inte vara bara den anställde måste registrera inmatningarna, men måste göra det på ett korrekt och ändamålsenligt sätt. Del två av tre: Skriva dina mål Redigera Använd klart, direkt språk. Skriv mål så att det finns ett tydligt och mätbart mål som kan identifieras i formuleringen av målet. Det är, använd inte indirekt eller passivt ord som förstår eller någon. Använd istället direkt formulering som förmedlar specifika siffror eller handlingar som behöver läras. Om du gör det kommer du att se till att resten av din träning, inklusive material, metoder och innehåll, är sammanhängande. Dessutom bidrar denna typ av formulering till din förmåga att så småningom mäta dina träningsframgångar. Tydliga mål ger studenten möjlighet att följa sina egna framsteg och veta vad man kan förvänta sig av träningen och resultatet. 5 För bokföringsexemplet som nämns i de andra delarna, skulle det vara något liknande, Bokföraren kommer att kunna registrera kreditkontouppgifter. Länka mål till verkliga händelser. Mål förstås bäst i samband med händelser i verkligheten. Ta alltid med vad som skulle hända först för att göra arbetstagaren eller studenten utför den aktuella uppgiften. Koppla sedan uppgiften själv till det önskade, verkliga resultatet av den uppgiften. Detta hjälper studenten att behålla vad de lär sig i perspektiv. 6 För det föregående exemplet kan det här vara att inmatningen av den nya typen av kreditkonto kommer att göras för att ta hänsyn till en ny tjänst som erbjuds kunder, avsedda att öka försäljningen med upprepade kunder. Den korrekta posten av uppgifterna måste anges som väsentlig för företagets ekonomiska hälsa. Var specifik om vad som utgör standardnivån för prestanda. Prestandan ska vara ett angivet tal eller tal. Det kan vara en procentandel av korrekta åtgärder, en hastighet på uppgiftens prestanda eller en annan mätbar prestationsmått. I vilket fall som helst bör detta nummer tydligt identifieras i målet. 7 För det föregående exemplet kan detta vara att bokföraren måste lära sig att göra inmatningarna med 100 procent noggrannhet. För andra uppgifter kan andelen vara lägre, men bokföringsuppgifterna ska vara så nära perfekt som möjligt. Gör dina mål så koncisa som möjligt. Håll ditt mål till en mening. Detta håller dina mål kortfattat och lättförståeligt. Eventuella eller mer komplicerade uppgifter kan brytas upp i flera, mindre uppgifter. Eventuella långa, komplicerade uppgifter blir svårare att undervisa och kvantifiera. 8 För det föregående exemplet, håll dig till grunderna. Att skriva att bokföraren måste registrera kreditkontouppgifterna med 100 procent noggrannhet, med tanke på företagets befintliga bokföringsprogram, är tillräckligt. Del tre av tre: Att göra mål Kvantifierbar redigering Använd SMART-akronymen för att säkerställa att utbildningsmålet kan utvärderas. SMART står för specifika, mätbara, uppnåeliga, relevanta och tidsbundna. Detta system har använts av företagsledare och regeringsledare och utbildningschefer för att initiera och undervisa effektiva träningsprogram. Specifikt: Ange exakt vad eleven ska veta hur man ska göra med specifika mål. Alla mål ska vara tydligt definierade och inte föremål för debatt eller tolkning. Mätbar: Observera och kvantifiera beteendet med mätbara mål. Målen ska vara konsekventa för varje elev och föremål för standardutvärdering. Uppnåelig: Se till att uppgiften eller åtgärden är något som faktiskt kan uppnås med uppnåliga mål. Att ställa in eleverna för misslyckande kommer att leda till ouppnåda mål och demoraliserade studenter. Relevant: Bestäm att denna uppgift är viktig och nödvändig med relevanta mål. Det ska inte vara något godtyckligt eller frivilligt om de uppgifter som skrivs i målen. Tidsbunden: Ange uppnåbara tidsfrister och förvaltningsplaner med tidsbundna mål. Det finns inga öppna uppdrag i effektiva mål. Ange och tillämpa deadlines. 9 Använda bokföringsexemplet från andra delar, SMART-akronymet skulle tillämpas på följande sätt: Specifikt: Bokföraren borde kunna spela in kreditkontotransaktionerna. Mätbar: Bokhållaren registrerar transaktioner korrekt 100 procent av tiden. Uppnåelig: Bokförareuppgiften är inte så annorlunda än nuvarande poster. Relevant: Bokförareuppgiften är väsentlig för verksamhetsredovisningen. Tidsbunden: Bokföraren måste lära sig att göra de nya inmatningarna senast den 1 mars. Undvik att använda mål som inte kan mätas. Försök att inte ha mål som du inte kan mäta objektivt, till exempel att göra en student uppskattad eller vara medveten om något. Även om detta är utan tvekan viktigt, har du inget riktigt sätt att mäta framgången med att undervisa en student om dessa saker. 10 För det föregående exemplet, skriv inte ett mål som, bokföraren måste vara medveten om hur de nya inmatningarna görs. Gör målet mer direkt med de måste kunna spela in de nya inmatningarna. Inkludera ett mål för utvärdering. Utvärdera eleverna och ge dem en möjlighet att utvärdera träningen. En del av utbildningen bör vara ett test av den kunskap som erhållits under träningen. Trots allt är kunskap värdelös utan erfarenhet och övning. Kom ihåg att det kan kräva flera upprepningar innan prestandestandarden kan nås. 11 För det föregående exemplet kan det hända att bokföraren kommer att ges flera hypotetiska exempel på denna typ av transaktion och kommer att bli ombedd att registrera dem korrekt. Slutföra ditt träningsmål. Använd alla ovan nämnda kriterier, förfina ditt träningsmål tills det är precis som du vill ha det. Återigen, se till att alla aspekter av målet är tydliga och mätbara. För det föregående exemplet skulle ett exempel vara att bokföraren, med tanke på företagets befintliga bokföringsprogram, måste kunna registrera de nya kreditkontouppgifterna med 100 procent noggrannhet före den 1 mars.

No comments:

Post a Comment